Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

SAP maakt Mercedes-F1-team weer efficiënt

22 november 2023 - 19:11ActueelInnovatie & TransformatieAmazonBullDellNetAppOracleSAPVMware
Alfred Monterie
Alfred Monterie

SAP gaat het Mercedes F1-team helpen om volgend seizoen weerstand te bieden tegen het superieure Red Bull Racing, waarvan Max Verstappen deel uitmaakt.

Samenwerkingsverbanden waarbij een techpartner artificiële intelligentie (ai) inbrengt, zijn niet nieuw voor de F1. Zo staan VMware en Dell het team McLaren bij, terwijl NetApp Aston Martin helpt. En Amazon Web Services (AWS) brengt met machine learning en data analytics Ferrari weer op pole position. Maar SAP beweert het eerste grote techbedrijf te zijn dat nadrukkelijk stelt een F1-team efficiënter te maken.

De samenwerking met Mercedes F1 spitst zich toe op kostenbeheersing en optimalisatie van de complexe toeleveringsketen. De FIA, de organisatie die verantwoordelijk is voor de organisatie, planning en regels in de F1, dwingt de raceteams goed de kosten in de gaten te houden. En precies daar haakt SAP op in. Aan budgetbeperkingen wordt steeds strakker de hand gehouden. Ook is monitoring van de it-uitgaven vereist. Daarnaast moet de F1 in 2030 klimaatneutraal zijn.

S/4Hana Finance moet toezien op een doelmatig toewijzing en gebruik van middelen. SAP ontwikkelde artificiële intelligentie (ai) die helpt bij het voorspellen van de kosten en de uiteindelijke budgetbehoeften. Software-oplossingen moeten ervoor zorgen dat alle onderdelen op de juiste plaats liggen. Nu de F1-kalender voller wordt en circuits zich over de hele wereld bevinden, worden logistiek en voorraadbeheer een puzzel.

Volgens Julia White, hoofd marketing SAP, kunnen in de F1 zelfs de kleinste verbeteringen een verschil uitmaken in de resultaten. SAP zal vooral achter de schermen werken.

Overigens, SAP’s grote concurrent Oracle zit bij Red Bull aan boord en steekt tot 2026 naar schatting driehonderd miljoen dollar in het team. 

Meer over

VMware-software

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Oracle Red Bull Racing 2022
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Oracle neemt stuur over bij Red Bull Racing

    Eén reactie op “SAP maakt Mercedes-F1-team weer efficiënt”

    1. Een Oudlid schreef:
      22 november 2023 om 23:13

      SAP-er-de-flap krijg ik een flashback naar 2014 omdat een klimaatneutrale F1 niet om de cijfers gaat maar de resultaten, voorspellen van de kosten mist de doelstelling van het terugbrengen van de impact van je handelen op het klimaat. Imago technisch gaat het om de marketing als we kijken naar de sponsoring van een vervuilende sport.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs