Managed hosting door True

Gebruikersgemeenschap Dynamics groeit sterk

 

Microsoft

Microsoft is tevreden over de in maart 2008 opgerichte online gebruikersgemeenschap voor Microsoft Dynamics. De kennisportal gericht op eindgebruikers van de erp- en crm-pakketten groeit sterk.

Microsoft is tevreden met de groei van de online gebruikersgroepen voor de Dynamics-pakketten. Het gaat om kennisuitwisseling via het web tussen eindgebruikers van enterprise resource planning (erp) en customer relationship management (crm) software. De softwaregigant beheerde al zogenaamde community-sites zoals Tech.net waar informatie wordt gedeeld door softwareontwikkelaars. Het bedrijf startte in maart 2008 met een website specifiek gericht op eindgebruikers van Dynamics-pakketen. Het gaat onder andere om AX en NAV voor erp en Dynamics CRM.

Inmiddels zijn er ruim 17.000 geregistreerde gebruikers van de gemeenschap. Craig Dewar, manager community marketing Microsoft Business Solutions, benadrukt tijdens Convergence 2008, het gebruikers en partnerevenement van Microsoft Dynamics in Kopenhagen, dat het aantal lezers van de site hoger ligt. De pagina's trekken maandelijks 38.000 bezoekers.

De website is verdeeld in een technisch onderdeel gericht op gebruikers van specifieke softwarepakketten en een zakelijk deel waar informatie wordt gedeeld die van belang is voor bepaalde beroepsgroepen die met de software werken zoals medewerkers van de klantenservice, financiële afdelingen en de sales- en marketingafdeling.

Verkeerde antwoorden

De site is vooral een portal voor vragen. Het is de bedoeling dat de gebruikersgemeenschap vragen van deelnemers oplost. Dewar gelooft in het zelfoplossend vermogen van de gemeenschap. Verkeerde antwoorden moeten door het netwerk van gebruikers worden gecorrigeerd. Daarbij verwacht hij vooral veel van de most valuable professionals (mvp's) dat zijn deelnemers die een staat van dienst hebben opgebouwd binnen de community en door hun titel herkenbaar zijn voor andere gebruikers. Vragen die niet binnen vierentwintig uur door de gemeenschap beantwoord zijn, worden doorverwezen naar de reguliere helpdesk.

De softwareleverancier biedt ook andere diensten zoals een nieuwsservice in samenwerking met persbureau Reuters. Via rss-feeds krijgen financieel medewerkers bijvoorbeeld het laatste beursnieuws. Daarnaast is er een koppeling gemaakt aan het sociale netwerk Facebook. Zo moeten digitaal contacten worden gelegd met zakenpartners.

Hubert Berger, de Nederlandse product marketing manager voor Dynamics AX is te spreken over de nieuwe gebruikersgemeenschap. In april 2009 houden de Nederlandse deelnemers van Dynamics AX, NAV en CRM een gebruikersevenement. Berger: "Microsoft is daarbij zijdelings betrokken. Het levert sprekers, maar de bijeenkomst wordt volledig georganiseerd op initiatief van de gebruikers."

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/2783409). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over



Lees ook


Partnerinformatie
 
Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×