Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Yahoo! Ziet goede resultaten niet beloond

11 oktober 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Marten Dijkstra
Marten Dijkstra

Hoewel Yahoo! met zijn derde kwartaalcijfers beter presteerde dan was verwacht, moest het Internet-fonds op de Nasdaq toch fors inleveren.

Het aandeel duikelde met 21 procent naar beneden en eindigde op 65,38 dollar.
Yahoo! opent met de bekendmaking van zijn resultaten het derde kwartaalseizoen. In de voorbije periode hebben toonaangevende technologiefondsen zoals Intel, Apple, Dell en recentelijk Lucent Technologies alle aangegeven met slechtere resultaten te zullen komen dan eerder was verwacht.
Yahoo! vormt dus alvast een positieve uitzondering. Het webportaal boekte een nettowinst van 82 miljoen dollar, ofwel 13 dollarcent per aandeel. Dit is aanzienlijk meer dan de 38,5 miljoen dollar nettowinst die het Internetbedrijf over dezelfde periode vorig jaar boekte. Analisten waren eerder nog uitgegaan van een winst per aandeel van 12 dollarcent. De omzet maakte een sprong van 90 procent naar 295,5 miljoen dollar en dat is 15 miljoen dollar beter dan was verwacht. Bovendien kon Yahoo! Een stijging van 6 procent melden in het aantal wereldwijde gebruikers. Het totaal komt daarmee op 166 miljoen. Daarmee kan het Internetbedrijf een belangrijk deel van de advertentiekoek op het Internet voor zijn rekening nemen.
Yahoo! presteerde dus beter dan verwacht, maar werd hier niet voor beloond. Het aandeel moest op één dag 17,31 dollar prijsgeven. De reden daarvoor is vooral dat zowel analisten als beleggers van mening zijn dat Yahoo! Nog te veel leunt op advertentie-inkomsten. Het Internetbedrijf haalt 80 procent van zijn omzet uit advertenties, terwijl het aantal adverteerders aan het afnemen is. Over het tweede kwartaal was er nog sprake van 3675 adverteerders, maar dit aantal zakte terug naar 3450 in het derde kwartaal.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    later digitale hub
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland dreigt digitale hub-positie te verliezen, grondrechten in de ai-verordening (en meer)

    agentic ai
    Data & AI

    Fundamentele transformatie in 2026 door agentic ai

    Innovatie & Transformatie

    Neuro-adaptieve ai: volgende tech-revolutie start in Delft en Berlijn

    Data & AI

    Waarom AWS een oude server te pletter liet vallen

    Innovatie & Transformatie

    Atos breidt voetbal-activiteiten uit naar Zuid-Amerika

    test
    Innovatie & Transformatie

    Van interne tests naar succesvol extern gebruik

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs