ICT scoort slecht bij bedrijfsleven

Ahold is nog steeds het lichtende voorbeeld voor het Nederlandse bedrijfsleven. Net als vorig jaar is de grootgrutter populair bij ondernemers.

Het bedrijf is als eerste tevoorschijn gekomen uit het jaarlijkse onderzoek van het blad Management Team onder ondernemers. De ICT-sector scoorde slecht: KPN, Baan, UPC en World Online staan op vier van de vijf onderste plaatsen.
Ahold scoorde op praktisch elk terrein zeer hoog: strategie, financieel beleid, marketing, personeelsbeleid, logistiek en innovatie. De ondervraagden hebben Ahold-topman Cees van der Hoeven aangewezen als een van de beste ondernemers van Nederland.
Van der Hoeven komt op nummer twee, nipt verslagen door Philips-topman Cor Boonstra. Deze wordt geprezen om zijn saneringen binnen het concern en zijn sterke en consistente financiële prestaties. Op de lijst van beste ondernemingen nemen ING en Philips respectievelijk de tweede en derde plaats in.
Aan de onderkant zijn de Nederlandse Spoorwegen 'favoriet'. Het bedrijf bezet de laatste plaats. De ondernemers vinden het management en vooral de dienstverlening ver onder de maat. Zo de NS al een strategie hebben, dan zouden de ondernemers niet weten welke. Zij schatten de klantvriendelijkheid van NS op ongeveer nul.
In de categorie slechtste ondernemingen is KPN tweede, wat te wijten is aan de bar slechte dienstverlening. Na KPN komen het door Invensys van de ondergang geredde Baan en kabelaar UPC, die onder meer arrogantie wordt verweten. Nummer vijf is World Online, dat binnenkort waarschijnlijk definitief wordt overgenomen door het Italiaanse Tiscali.
 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2000-10-20T00:00:00.000Z Sjaak Smakman
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.