Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Banksites stellen behoorlijk teleur

29 mei 2001 - 22:00ActueelInnovatie & TransformatieMetrixlab
Sjaak Smakman
Sjaak Smakman

Bijna 90 procent van de internetgebruikers die op ABN Amro-site Amro zijn maximale hypotheekbedrag wil uitrekenen, kan dit niet binnen 5 minuten.

Dat is één van de verrassende uitkomsten van het MetrixLab XSment-onderzoek van de websites van drie banken, ABN AMRO, Rabobank en SNS Bank. Bij de Rabobank heeft een kwart succes binnen 5 minuten en 70 procent kan uiteindelijk zijn maximale leencapaciteit aflezen. Bij de SNS Bank is dit 68 procent, maar meer dan 50 procent krijgt dit wel binnen 5 minuten voor elkaar.
Uit het onderzoek is tevens naar voren gekomen dat de bezoeker van ABN Amro de hoogste verwachtingen heeft, maar juist hij wordt het vaakst teleurgesteld. Terwijl de Rabobank en de SNS Bank het grootste deel van hun bestaande klanten terug kunnen verwachten, geeft slechts de helft van de ABN AMRO-klanten aan in de toekomst terug te zullen komen.
In totaal hebben ruim zevenhonderd mensen meegedaan aan het internetonderzoek van MetrixLab. Ze moeten dan een paar opdrachten uitvoeren. Van tevoren moeten ze aangeven hoe ze verwachten dat het zal gaan, en daarna wordt via een programmaatje geregistreerd of ze erin slagen om de opdracht uit te voeren. Daarna geven de deelnemers hun mening over de bezochte site(s). Doel van dit alles is om te meten of de internetbezoeker, de ‘klant’, vindt wat hij zoekt.
In het geval van het bankenonderzoek zijn twee onderwerpen onderzocht: hoeveel procent van de respondenten lukt het om binnen een bepaalde tijd het maximale leenbedrag uit te rekenen en hoeveel respondenten denken de site opnieuw te gaan bezoeken.
Onderzoeksbureau MetrixLab richt zich op bedrijven, marktonderzoekbureau’s, multinationals en overheidsinstellingen. Onder de klanten bevinden zich onder meer MSN Nederland, Shell, Airmiles, BOL.com, De Landmacht, Procter & Gamble en Jobpilot.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Handen schudden
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Metrixlab neemt CRM Metrix over

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs