Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Spraakherkenning voor telecomdiensten

14 april 2002 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Jeroen Bezem
Jeroen Bezem

Unisys en Telisma, leverancier van spraakherkenningssoftware, gaan samen oplossingen ontwikkelen voor toegang tot telecomdiensten via spraakherkenning.

Het Unisys ‘Multimedia Messaging System’-platform maakt gebruik van de spraaktechnologie van Telisma om gebruikers toegang te bieden tot berichten via spraakherkenning en digitale interfaces. Door hun technologie te combineren, willen de twee bedrijven nieuwe markten voor telefoonbedrijven ontginnen.
 
"Dit samenwerkingsverband is gebaseerd op vertrouwen in het feit dat spraak de voorkeursinterface is voor toekomstige mobiele telefoondiensten. Bovendien biedt de technologie aantrekkelijke mogelijkheden voor commerciële oplossingen", zegt Loïc Gonnet, International Director van Telisma, een afsplitsing van France Telecom.
 
De gecombineerde Unisys/Telisma-oplossing wordt volgens de twee al door een groot telecommunicatiebedrijf gebruikt voor de inzet van een wereldwijde ‘voice portal’-applicatie, waarbij gebruik wordt gemaakt van spraakherkenning en een Personal Information Management-functionaliteit (PIM). Het systeem biedt ruimte voor vierduizend gelijktijdige sessies via 32 duizend poorten. De oplossing is beschikbaar voor meer dan een miljoen gebruikers.
 
Beide partijen initiëren ook andere gezamenlijke projecten, waaronder ‘voice portal services’, automatisering van callcenters, de automatisering van directory-functies, messaging-systemen op basis van spraakherkenning en het automatisch bellen van nummers op basis van het noemen van een naam, het zogeheten ‘voice-dialling’.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Carrière

    Computable Awards: de hoogmis van de ict-sector

    Innovatie & Transformatie

    Hulde aan de winnaars van de Computable Awards 2025

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    Innovatie & Transformatie

    Europa, laat je niet opnieuw gijzelen door technologie

    Overname
    Innovatie & Transformatie

    Kort: ChatGPT maakt zich er te gemakkelijk vanaf, grote overname Vertiv (en meer)

    Data & AI

    Banken zetten in op ai-agenten, maar echte doorbraak blijft uit

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs