Priority zet 133 medewerkers aan de kant

Priority Telecom, telecommunicatiedochter van UPC, gaat dit jaar in Nederland minimaal 133 banen schrappen.

Door de kostenbesparingen die de ontslagronde oplevert, hoopt Priority over de tweede helft van 2002 een positieve winst voor belasting, rente en afschrijving goodwill (Ebitda) te bereiken. Priority gaat daarnaast zijn investeringsprogramma's toespitsen op de groei van het aantal klanten en op ondersteunende systemen die de efficiency en kwaliteit van de serviceverlening aan bestaande en nieuwe klanten moeten verhogen.
 
Priority Telecom incasseerde over het derde fiscaal kwartaal een nettoverlies van 93,1 miljoen euro. De omzet kwam over het hetzelfde kwartaal uit op 40,1 miljoen euro, een daling van 18 procent vergeleken met de 47,5 miljoen euro over het tweede kwartaal.
 
Voor 2002 verwacht Priority een totale omzet van ongeveer 167 tot 168 miljoen euro.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Reacties

Het feit dat het nettoverlies over een boekjaar soms hoger uitvalt dan de jaaromzet is zeker bij internet- en telecomgerelateerde bedrijven geen zeldzaam verschijnsel. In deze nettoresultaatcijfers zijn tevens 'kostenposten' als rentelasten en afschrijvingen verwerkt, en deze kunnen soms hoog oplopen. Kijk bijvoorbeeld naar een bedrijf als UPC. Het is dan ook niet zo vreemd dat veel van deze bedrijven naast het nettoresultaat het zogeheten Editda-resultaat hanteren (het resultaat vóór rente, belasting, afschrijvingen en amortisatie goodwill). Daarmee maken zij naar de buitenwacht toe in ieder geval een betere indruk. VNUNET/Computable Online geeft er de voorkeur aan geen nadruk op deze cijfers te leggen, maar vast te houden aan de 'oude' economische traditie van de publicatie van de nettoresultaatcijfers (dus de cijfers inclusief rente, belasting, afschrijvingen en amortisatie goodwill). Daarmee wordt naar onze mening beter weergegeven hoe een bedrijf er financieel werkelijk voorstaat.

Marten Dijkstra VNUNET/Computable Online

Het is niet zo moeilijk om een verlies te maken dat twee keer zo groot is als de omzet, zeker niet in deze business: als er geen produkten worden verkocht, lopen de vaste kosten gewoon door. Priority verkoopt niks maar heeft flink geinvesteerd dus...

Vreemd, dus verlies meer dan twee maal zohoog als de omzet; wat zijn ze dan voor bizarre kosten aan het maken? Misschien dat daar ook wat toelichting van voorhanden is..

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2002-04-02T00:00:00.000Z Marten Dijkstra
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.