Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Servicemanagers wonen op een eiland

18 april 2002 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Teus Molenaar
Teus Molenaar

Hoofden van reparatiegroepen en afdelingen voor klachtenafhandeling zijn niet tevreden met de informatie die zij hebben over hun klanten. Bijna de helft van de verkoopmedewerkers kent de ondersteuningsgeschiedenis van de klant niet. Crm lijkt een verschijnsel van een andere planeet.

Als er al mensen met klanten in contact komen, zijn het wel degenen die ondersteunende diensten bieden in contactcentra of bij herstelinrichtingen. Toch noemt slechts 15 procent van de servicemanagers het verzamelen van klantinformatie als doelstelling van de serviceafdeling. Dit blijkt uit onderzoek van Isense Consulting Group uit Gouda onder leden van de Nederlandse Vereniging voor Servicemanagement (Nvsm). Deze vereniging van leidinggevenden aan technische afdelingen telt een kleine driehonderd leden. Na het uitfilteren van de leden die consultants zijn, resteerden ruim tweehonderd servicemanagers die Isense een vragenlijst heeft voorgelegd. De respons was ongeveer 25 procent. Tevens hebben Isense-medewerkers twintig Nvsm-leden gesproken.
 
De klanten van Isense zitten in het mkb-plus segment. Ze zijn gespecialiseerd in ondernemingen die een (industriële) dienstverlenende afdeling hebben. "Ons was opgevallen dat wij juist in die sector nauwelijks crm-implementaties hadden", zegt managing partner van Isense Vikram Kapoor. "We wilden weten of dat aan ons lag of wellicht aan iets anders. Daarom startten we het onderzoek februari vorig jaar. De resultaten zijn maart dit jaar bekend geworden."
 
Kijk voor een uitgebreid artikel in deComputable van 19 april 2002.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    de boot gemist. that ship has sailed, ai
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland moet meer innoveren, ai vooral gebruikt om juniorbanen te snoeien (en meer)

    Governance & Privacy

    It-benchmark-expert Metri Consulting staat weer op eigen benen 

    digitale adviseur
    Financiële dienstverlening

    Data en ai maken van accountant digitale adviseur

    Security & Awareness

    Fraudepreventie in betalingen: van kostenpost naar innovatie

    drone
    Data & AI

    Kort: Drones mogen… boven de Noordzee, SAS’ no-code-tool voor ongestructureerde data (en meer)

    destabilisatie AgentKit
    Software & Development

    AgentKit: OpenAI’s katalysator én disruptor voor de ai-markt

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs