Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Agressief verkopen van software werkt averechts

16 augustus 2006 - 08:48ActueelInnovatie & TransformatieOvum
Kim Loohuis
Kim Loohuis

Softwareleveranciers moeten hun houding veranderen, willen ze klanten aan zich binden. Dat concludeert Ovum na onderzoek. Het laten varen van agressieve verkooptechnieken is het belangrijkste devies.

Ovum adviseert softwareleveranciers om een houding aan te nemen waarbij het helpen van de klant centraal staat en waarbij een duidelijk en helder kostenplaatje wordt gehanteerd. Het onderzoek is voornamelijk is de Verenigde Staten en Australië uitgevoerd onder inkopers van zakelijke software. Ovum onderzocht wat leveranciers kunnen verbeteren om aantrekkelijker te worden voor de respondenten. Het blijkt dat eindgebruikers immuun worden voor de verkooptactieken van softwareleveranciers en het gebruik van verkoopjargon in bedrijven. Fabrikanten en verkoopgoeroes ontwikkelen steeds geavanceerdere verkooptechnieken terwijl het verdedigingsmechanisme bij de klanten zich ook ontwikkelt en uitbreidt.

Volgens het onderzoeksbureau zijn er een aantal termen die bij de respondenten de nekharen direct doet rijzen. Het gaat om termen als ‘verkoopcyclus’ en ‘het verkopen van een oplossing’. Een opvallend kritiekpunt is het feit dat verkopers veelal geen kaas hebben gegeten van de werking van het product dat ze verkopen. Ook blijken leveranciers creatief met de waarheid om te gaan, als het erom gaat of hun product een specifieke taak wel of niet kan uitvoeren. “We kunnen concluderen dat veel organisaties geen zaken willen doen met leveranciers waarvan ze verwachten dat die teveel commercieel en te weinig klantgericht werken”, aldus David Mitchell, software practice leader bij Ovum.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    later digitale hub
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland dreigt digitale hub-positie te verliezen, grondrechten in de ai-verordening (en meer)

    agentic ai
    Data & AI

    Fundamentele transformatie in 2026 door agentic ai

    Innovatie & Transformatie

    Neuro-adaptieve ai: volgende tech-revolutie start in Delft en Berlijn

    Data & AI

    Waarom AWS een oude server te pletter liet vallen

    Innovatie & Transformatie

    Atos breidt voetbal-activiteiten uit naar Zuid-Amerika

    test
    Innovatie & Transformatie

    Van interne tests naar succesvol extern gebruik

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs