Spanjaard IT, aanbieder van IT-trainingen en aanvullende ondersteuning, gaat voortaan als The User Company door het leven. Door het veranderen van de bedrijfsnaam wil het Eindhovense bedrijf zich beter profileren in de markt.
De nieuwe identiteit is aanleiding om een andere methode te hanteren voor de begeleiding en ondersteuning van zakelijke computergebruikers.
The User Company begeleidt voornamelijk de invoering van nieuwe hardware en software op de werkplek. Volgens directeur José Spanjaard schiet enkel het geven van trainingen en applicatie-ondersteuning tegenwoordig tekort. "De activiteiten moeten beter worden afgestemd op het individu. Daardoor nemen medewerkers informatie eerder op en houden ze deze kennis langer vast."
De nieuwe methode bestaat uit een voortraject, een uitvoeringsfase en een natraject. In het voortraject staan voorlichting en planning centraal, waarbij een nieuwsbrief de medewerkers informeert. The User Company inventariseert vooraf hoe de gebruikers tegenover de veranderingen staan en past daar de nieuwsbrief op aan. In de uitvoeringsfase ondersteunen vragenuurtjes en desgewenst helpdesk-ondersteuning de trainingsmodulen. The User Company maakt in korte, gerichte trainingsmodulen gebruikers wegwijs in de nieuwe software. Ook past het de pakketten aan de dagelijkse praktijk aan. In het natraject verzorgt het bedrijf desgewenst ondersteuning voor medewerkers op de werkplek, workshops om kennis bij te spijkeren en een aparte helpdesk.
"De middelen die we inzetten, fungeren soms ook als beleidsinstrument voor de IT-afdeling", zegt Spanjaard. "Automatiseringsmedewerkers zijn niet altijd in staat hun collega’s duidelijk te maken waarom veranderingen nodig zijn." The User Company verwacht veel van de nieuwe methode en onderstreept zijn ambities met het openen van extra vestigingen in Utrecht (eind dit jaar) en Rotterdam en Nijmegen (in de loop van 1998).