Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Callcentra vormen werkgeversorganisatie

06 oktober 1998 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

De tien grootste callcentra in Nederland zijn momenteel in bespreking over de vorming van een werkgeversorganisatie. De partijen verwachten de samenwerking binnen vier weken officieel te presenteren.

Dit zegt algemeen directeur T. Walraven van Service Netwerk Telefoondiensten (SNT), leverancier van callcenterdiensten. De belangrijkste taak van de nieuwe organisatie vormt het verbeteren van het imago van de branche. "De sector wordt steeds professioneler. Hier hoort een werkgeversorganisatie bij."
Vakorganisatie CNV vestigde een maand geleden de aandacht op de arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden bij callcentra. Volgens de vakbond laten deze nog veel te wensen over. Inmiddels heeft CNV een aantal callcentra bezocht. Voor bestuurder John Koudys is dit reden de resultaten ietwat te nuanceren. "Bij de grote bedrijven zijn de arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden redelijk tot goed, maar het kan nog beter." De resultaten gelden volgens Koudys voornamelijk voor de kleinere bedrijven. Walraven ziet het CNV-rapport vooral als een discussiestuk. "Als je het verder gaat ontleden, blijft er niets van over. Onze mensen zijn enorm belangrijk. We zorgen dan ook goed voor ze."
CNV streeft naar een cao voor de callcentra. De overeenkomst zou dan algemeen verbindend moeten zijn. Dit wil zeggen dat de cao voor de hele sector geldt, zodat ook de kleine cowboy-bedrijven aan het akkoord gebonden zijn. Walraven noemt een algemeen geldende cao een ‘utopie’. Volgens hem komen callcentra in vrijwel alle bedrijven voor, hetgeen een branchebrede cao onmogelijk maakt. "Maar ja, de vakbonden proberen natuurlijk leden te werven in onze branche. En het product dat ze kunnen verkopen is een cao", meent Walraven.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: groeigeld voor Conpend en Basetime, Odin koopt Assyst (en meer)

    OpinieData & AI

    Agentic ai is geen buzzwoord, het is een gamechanger

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Injectie van 111 miljoen in PhotonDelta definitief

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: Innovatiezone in Almere, grote Defensiedeal Pro Warehouse (en meer)

    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en managed services op de MSP Show & Service Desk Show in Utrecht

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs