Transportproblemen belemmeren e-handel

Logistieke chaos en het onvermogen van transportbedrijven om de groei van het aantal orders uit te voeren, kunnen het succes van elektronische handel in de weg staan.

Dit is de voornaamste conclusie van het rapportMastering commerce logistics van onderzoeksbureau Forrester. Op dit moment bekijken veel bedrijven de mogelijkheden om producten te verkopen via Internet. Ze staan echter onvoldoende stil bij de vraag hoe ze de bestelde producten bij de consument krijgen.
Op dit moment lijkt de logistieke problematiek nog tamelijk onbelangrijk omdat het aantal producten dat via Internet te koop wordt aangeboden, relatief klein is. Als elektronische handel uit de experimentfase komt en het aantal leveringen in 2003 meer dan 2,1 miljard bedraagt, krijgen de producenten te maken met transportchaos.
Uit het onderzoek van Forrester blijkt dat nu 85 procent van de handelaren nog geen internationale orders kan verwerken, wegens de complexiteit van het transport. Forrester adviseert transportbedrijven zich voor te bereiden op wereldwijde bezorging van een groot aantal artikelen. De Internet-handelaren moeten hun klanten ondertussen zorgvuldig op de hoogte houden van de status van de bestelling en de dag waarop het pakket op de deurmat ligt.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 1999-09-02T00:00:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.