KPN Mobile pakt sms-misstanden aan

Telecombedrijf KPN gaat aanbieders van sms-diensten beter controleren op hun gedrag. Spelers die zich niet aan de afgesproken regels houden, worden na een waarschuwing van het netwerk geweerd.

Het stelt dat de meeste aanbieders van de abonneediensten zich aan de door de sector opgestelde gedragsregels houden, maar dat uitzonderingen voor veel overlast zorgen bij klanten.
De gedragslijn schrijft voor dat alle reclame-uitingen die naar de mobiele telefoon gestuurd woren voorzien zijn van een duidelijke prijs. Daarnaast moet de afzender zijn identiteit duidelijk kenbaar maken, zodat mobiele bellers bij klachten snel contact kunnen opnemen. Ook moet een beller zijn abonnement eenvoudig en snel kunnen opzeggen.
 
De Europese Commissie heeft in een telecomrichtlijn aangegeven dat reclame via sms en fax alleen mag als consumenten vooraf te kennen hebben gegeven erop prijs te stellen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2003-02-05T00:00:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.