Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Contract maakt dienstverlener lui

01 mei 2009 - 15:30ActueelInnovatie & Transformatie
Jolein de Rooij
Jolein de Rooij

Over de vraag of ict-dienstverleners minder hard lopen als het contract eenmaal ondertekend is, lopen de meningen behoorlijk uiteen. Waar ruim een derde van de ict'ers denkt dat deze mijlpaal geen consequenties heeft voor de inzet van dienstverleners, vindt dertig procent het tegendeel. Dat blijkt uit Computables jaarlijkse onderzoek naar ict-dienstverlening. Het onderzoek, waaraan bijna tweeduizend ict-managers en -professionals deelnamen, werd uitgevoerd door TNS Nipo.

Dertig procent van de ict'ers is weinig enthousiast over de inzet van ict-dienstverleners nadat het contract eenmaal is ondertekend. Dat blijkt uit Computables jaarlijkse onderzoek naar het imago van ict-dienstverleners dat door TNS Nipo is uitgevoerd onder bijna tweeduizend ict'ers.

27 procent van de respondenten is het eens en drie procent is het 'helemaal eens' met de stelling ‘Na ondertekening van het contract loopt een ict-dienstverlener minder hard.' 36 procent van de respondenten staat neutraal tegenover deze stelling, terwijl 34 procent het er expliciet mee oneens is. Het volledige onderzoek is terug te vinden in de ICT Services Guide 2009.

Vorig jaar is deze vraag ook voorgelegd aan de respondenten die deelnamen aan het onderzoek. 26 procent van de ict'ers was het toen eens en vier procent was het helemaal eens met de stelling ‘Na ondertekening van het contract loopt een ict-dienstverlener minder hard.' 34 procent van de respondenten stond neutraal tegenover deze stelling, terwijl 35 procent het er expliciet mee oneens was.

ICT SERVICES GUIDE 2009

Bron: Computable ICT Services Guide 2009 (klik voor vergroting)

Het jaarlijkse onderzoek maakt deel uit van de ICT Services Guide 2009. In opdracht van Computable voerde TNS Nipo het onderzoek in februari en maart uit onder 1913 ict-managers en ambitieuze ict-professionals.

In de gids, die op 15 mei verschijnt, worden onder andere per topic rapportcijfers gegeven voor dienstverleners die actief zijn in dat ict-deelgebied. Respondenten konden per topic alleen de bedrijven waarderen waarmee ze daadwerkelijk ervaring hadden opgedaan. Ook werden de respondenten algemenere vragen en stellingen voorgelegd.

Meer over

Consulting

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Eén reactie op “Contract maakt dienstverlener lui”

    1. dienstverlener schreef:
      11 mei 2009 om 13:07

      Misschien ook eens de andere kant bekijken. Mijn ervaring is dat ook de klant ‘lui’ wordt als het contract is ondertekend. Deze denkt dan dat alles is geregeld en dat de dienstverlener alle problemen moet oplossen (ipv gezamenlijk de issues oppakken) en dat dit altijd in de prijs zit.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Data & AI

    Waarom AWS een oude server te pletter liet vallen

    Innovatie & Transformatie

    Atos breidt voetbal-activiteiten uit naar Zuid-Amerika

    test
    Innovatie & Transformatie

    Van interne tests naar succesvol extern gebruik

    deal ceo
    Carrière

    Kort: Groen ceo-af bij Just Eat Takeaway, nieuwe naam voor CIS (en meer)

    cryptomixer
    Security & Awareness

    Europol schakelt cryptomixer uit

    Vissen, hengel
    Innovatie & Transformatie

    Alle 13 goed!

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs