Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Neomax krijgt Gerrit Oosterhof niet aan de lijn

09 september 2009 - 14:41ActueelCloud & InfrastructuurBelastingdienstGoogleneomaxTSS
Rik Sanders
Rik Sanders

Ict-detacheringsbureau Neomax probeert een voet tussen de deur te krijgen bij de grote bedrijven en organisaties in Nederland. Het wil daarvoor contact leggen met hun it-directeuren. Die zijn niet altijd bereikbaar. Daarom riep Neomax deze mensen via gesponsorde Google-links op om het bedrijf te bellen. Zoals Gerrit Oosterhof van de Belastingdienst. Alleen, Oosterhof is al sinds begin 2009 werkzaam als directeur van ict-huis TSS.

Neomax, een jonge detacheerder op het gebied van netwerk- en beheerdiensten, tracht meer grote bedrijven en organisaties als klant te strikken. De accountmanagers kregen de opdracht om per regio vijftien 'hot prospects' binnen te halen, vertelt marketingdirecteur Stephan Bosman. Een Google-advertentiecampagne moest hen hierbij helpen.

'Wij kregen een aantal it-managers uit deze potentiële top 500-klanten niet te pakken. Het plan was om hen via persoonlijke Google-ads te benaderen. Als hun naam werd ingetikt in Google of gmail, verscheen een verzoek in het scherm om Neomax te bellen', aldus Bosman.

Niet actueel

Probleem was dat de oproepen ook verschenen als alleen de voornaam of achternaam van de gezochte it-directeuren werden ingetikt. Met als gevolg dat de callcenter-medewerkers van Neomax ook telefoontjes kregen van mensen die niets van de Google-links begrepen. Een ander probleem was dat de actuele informatie over de 'chief information officers' niet werd bijgehouden.

Neomax wilde bijvoorbeeld contact met Gerrit Oosterhof van de Belastingdienst (Google-alert: 'Gerrit Oosterhof – www.neomax.nl – Beste Gerrit, je moet me echt even bellen. Groet Madelon 06 XXXXXXXX'). Die werkt echter sinds begin 2009 als directeur van Total Specific Solutions (TSS). De Computable-redactie kreeg deze oproep ook te zien omdat er net een interview met de TSS-topman in de maak was. 'Het Neomax-verhaal zegt mij helemaal niets', laat Oosterhof desgevraagd weten. Neomax heeft deze campagne inmiddels afgesloten en broedt op nieuwe plannen om contact te leggen met drukbezette cio's.

Meer over

Netwerken

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Cijfers TSS laten groeispurt zien

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    ‘TSS-kleintjes’ staan samen sterk

    5 reacties op “Neomax krijgt Gerrit Oosterhof niet aan de lijn”

    1. Ralph schreef:
      10 september 2009 om 10:14

      Lekker professioneel van Neomax, maar erger nog…….dit bericht gaat werkelijk maar dan ook werkelijk helemaal nergens meer over.

      Kom op jongens van de redactie, dit kan echt niet meer……

      Login om te reageren
    2. RV schreef:
      10 september 2009 om 11:16

      Misschien twitteren ze wel 🙂

      Login om te reageren
    3. Cavewalker schreef:
      11 september 2009 om 06:43

      Gaat wel heel erg beroerd met dat bedrijf, als ze op zo’n manier met hun potentiele klanten in contact willen komen…

      Login om te reageren
    4. Robin Hood schreef:
      11 september 2009 om 10:52

      Uitermate knullig inderdaad! Maar goed, het gaat ze natuurlijk om de free publicity en die krijgt Neomax op deze manier.

      Login om te reageren
    5. Neomax- Stephan Bosman schreef:
      26 februari 2010 om 16:51

      Beste allen,

      Bedankt voor jullie reacties. Het was ons inderdaad te doen om free-publicity. Zoals je leest in veel artikelen als Computable 100, Consultancy Guide en de Automatisering Gids hebben we afgelopen jaar 58% groei gerealiseerd, tegen de stroom in dus.

      We hebben deze marketingcampagne gebruikt om te database goedkoop te refreshen maar voornamelijk direct sales te genereren i.p.v. coldcalling. Met succes dus.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs