Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Servicedesk

Ict-vragen gemiddeld na 21 uur beantwoord

22 maart 2019 - 08:51ActueelGovernance & Privacy
Alfred Monterie
Alfred Monterie

Gemiddeld duurt het 21 uur voordat de servicedesk binnen het eigen bedrijf antwoord geeft op ict-vragen. Bij een op de vijf vragen duurt het meer dan een etmaal voordat wordt gereageerd. Iets minder dan de helft van de vragen wordt binnen een uur beantwoord. Een derde duurt 1 tot 4 uur. Conclusie is dat vragen hetzij vrij snel hetzij heel langzaam worden behandeld. In 64 procent van de gevallen slaagde de servicedesk er in om in één keer een tevredenstellend antwoord te geven. In 40 procent van de gevallen was daar veel moeite voor nodig.

Dit blijkt uit een marktbreed onderzoek van de Stichting KIRC (Klantinteractie Research Centrum). KIRC-oprichtster Martine Ferment presenteerde de resultaten tijdens de klantendag van ict-dienstverlener Peak-IT. De ict-servicedesk wordt het meest uitbesteed. 42 procent doet dit. Een derde heeft één servicedesk voor alle vragen, een derde heeft meerdere desks, terwijl de rest geen (shared) servicedesk bezit.

De ict-servicedesk wordt gemiddeld gewaardeerd met een 7,4. Ict-vragen komen verreweg het meeste voor. De meeste vragen gaan over het netwerk, gevolgd door software en hardware. Een op de drie respondenten was het afgelopen jaar wel eens een wachtwoord of toegangscode vergeten.

Bij 58 procent van de organisaties die deelnamen aan het onderzoek was de servicedesk in eigen beheer. De rest wordt uitbesteed.

Meer over

Helpdesk

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Computable.nl

    Strategische alternatieven voor VMware

    Ontdek 3 strategieën voor een succesvolle overstap

    Meer lezen

    Duimen
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Surfsara maakt weg vrij voor nationale servicedesk

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Servicedesk Rijndam krijgt nieuwe rol na uitbesteding

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Atos-bot vervangt eerste-lijnsservicedesk

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs