Managed hosting door True

Nieuw tolsysteem Westerscheldetunnel in de maak

 

De N.V. Westerscheldetunnel en Movenience laten een nieuw tolsysteem ontwikkelen. Technolution richt hiervoor de back- en frontoffice in voor de passages bij de Westerscheldetunnel. De bouw vooor het systeem voor de financiële afwikkeling van alle transacties van 't-tag abonnees' is gegund aan LogicaCMG.

Partner Movenience is een joint venture van de N.V. Westerscheldetunnel, de Portugese tolexploitant Brisa en het Nederlandse NedMobiel. Zij willen in de tweede helft van 2008 een nieuw tolsysteem introduceren voor het verwerken van autogebonden betalingstransacties met de t-tag. Dit is een apparaatje dat achter de voorruit geplaatst dient te worden. Hiermee is het mogelijk zonder te stoppen iedere tolpoort te passeren. Bij elke passage wordt het verschuldigde tolbedrag - minus de abonnementskorting - automatisch van het bij de Westerscheldetunnel uitstaande passagetegoed afgeboekt. Movenience verwacht dat de t-tag ook voor andere doeleinden kan worden gebruikt, zoals parkeren in Zeeland.   

Nieuw tolplatform

In het kader van de oplevering van dit nieuwe systeem voor tolheffing hebben de N.V. Westerscheldetunnel en Movenience twee it-partners aangetrokken. Technolution zal de nieuwe back- en frontoffice realiseren, terwijl LogicaCMG een transactie- en informatieverwerkingssysteem realiseert op basis van software van Microsoft Dynamics. Daarnaast is de automatiseerder voor een periode van 4 tot 6 jaar verantwoordelijk voor het onderhoud van dat systeem.
Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/2171887). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 

Reacties

Klinkt goed en gemakkelijk voor de abonnees. Na die 4 tot 6 jaar kan het misschien geintegreerd worden met het nieuwe systeem voor de kilometerheffing...

En wederom wordt er geen rekening gehouden met motoren... Die kastjes zijn leuk, maar onmogelijk op de motor te plaatsen. Niet alleen betalen motoren ondanks eerder gedane beloften gewoon het maximum tarief, maar ook worden ze op deze manier verplicht elke keer af te rekenen bij de slagboom. Dit is erg tijdrovend (wel eens met handschoenen aan geprobeerd geld uit je portemonnee te halen?) maar ook nog eens gevaarlijk omdat al meerdere motorrijders door de slagboom van hun motor geknikkerd zijn. Maar ja, motoren zijn maar een kleine, en dus totaal oninteressante doelgroep :(

@Piet Barendse

Weleens gedacht aan zo`n zuignap???? Ik heb jaren met t-tag in de auto gereden en is idd erg makkelijk, maar om nu te zeggen dat het op de motor niet kan is beetje onzin lijkt me, er zijn al zoveel producten voor de motor die je kan bevestigen met een zuignap. En voor de t-tag is er ook makkelijk een oplossing voor te vinden als je zelf beetje creatief bent.

Vacatures

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×