Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Lithiumbatterijen mogen niet meer worden ingecheckt

02 januari 2008 - 10:13ActueelCloud & Infrastructuur
Rian van Heur
Rian van Heur

Lithiumbatterijen mogen niet meer los vervoerd worden in het bagageruim van vliegtuigen, volgens de regels van het Amerikaanse ministerie van transport. Passagiers moeten losse lithiumbatterijen in de handbagage meenemen.

Passagiers die van en naar of in Amerika vliegen mogen geen losse lithiumbatterij meer in hun ingecheckte bagage hebben. Reizigers moeten de batterij in de handbagage vervoeren in een plastic zak. Deze regels, opgelegd door het Amerikaanse ministerie van transport, zijn per 1 januari ingegaan.

De nieuwe regels moeten het risico op een brand in het bagageruim, ontstaan in een lithiumbatterij verminderen. De batterijen worden door het ministerie als gevaarlijke materialen gezien sinds dat het ministerie weet dat deze batterijen door oververhitting in brand kunnen vliegen. Testen door de Federal Aviation Administration wijzen uit dat de blussystemen branden in de bagageruimen, ontstaan door oververhitte lithiumbatterijen, niet kunnen blussen.

Batterijen die worden gebruikt door apparaten, zoals mobiele telefoons, laptops of camara’s, mogen wel ingecheckt worden. Passagiers mogen per tas maar twee extra losse batterijen meenemen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    BL-5C Nokia batterij
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Inname Nokia-batterijen kost zo’n 90 miljoen euro

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nokia waarschuwt voor gevaarlijke batterij

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Lenovo haalt oververhitte laptopbatterijen terug

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Japanse fabrikant maakt hittebestendige batterij

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Keuringsdienst VS onderzoekt Sony-laptopbatterijen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Dell haalt vier miljoen laptopbatterijen terug

    2 reacties op “Lithiumbatterijen mogen niet meer worden ingecheckt”

    1. Mark Peter schreef:
      3 januari 2008 om 08:02

      Wat de ‘heren in de US’ aan het denken heeft gezet is de zelf-ontbranding van LI-Batterijen in Gsm’s en Laptops van de afgelopen jaren van : Dell, Sony, Tochiba, IBM, Nokia, Samsung, en ga zo maar door….
      –
      Wat de ‘US-heren’ vergeten is dat er voor zo’n ‘vlammende gebeurtenis’ de Lithiumbatterij wel een ‘short-cirquit’ moet hebben (aangesloten zijn).
      –
      De ‘911’ gedachte begint nu wel een beetje op hol te slaan….

      Login om te reageren
    2. Peter schreef:
      4 januari 2008 om 11:46

      Ja, maar dat kan ook op andere wijze ontstaan indien de batterij in de bagage bijvoorbeeld niet apart ingepakt is en metalen delen van een koffer/tas raakt of andere bagage-inhoud die deze kortsluiting kan triggeren. En ik kan me voorstellen dat ook statische elektriciteit dit zou kunnen bewerkstelligen, hetgeen ook bij vliegen een rol speelt.
      In mijn beleving kun je met potentiele risico’s in een vliegtuig tijdens een vlucht niet voorzichtig genoeg omspringen, zeker als het alternatief een simpel en eenvoudig middel betreft om het risico te ondervangen, hoe vergezocht dan ook.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs