De directie van HP vond de verkoop nodig, zodat het Engelse softwarebedrijf Autonomy overgenomen kon worden voor 11 miljard dollar. Bovendien zouden de verkoopcijfers van pc's dalen. Eind oktober 2011 neemt de nieuwe ceo van HP een besluit over de pc-divisie PSG. De voorgenomen verkoop van HP PSG werd door klanten en ict-dienstverleners gezien als het bewijs dat HP niet zeker is van zijn strategie.
Reacties
Met innovatieve zakelijke producten kan HP nog jaren vooruit, denk bv. aan de 8200 all-in-one PC. Moet HP alleen wel de marketing (reclame, website) afstemmen op de productie en logistiek (grote leveringsproblemen).
Wanneer HP producten aankondigt, die de eerste maanden niet beschikbaar zijn (8200 all-in-one PC) of die niet komen (tablets), dan maakt HP reclame voor producenten, die hun aanbod en productie wel voor elkaar hebben. Iemand moet dit bij HP eens flink op de rit zetten en dan kan het zeker goed komen bij HP.
11 miljard voor Autonomy! Dat is wel erg veel.
50x de winst?