Managed hosting door True

AOL overweegt schrappen Google voor ad-deal Microsoft

Dit artikel delen:

America Online (AOL) denkt erover zoekmachine Google en diens online-advertentiedienst AdWords te laten vallen. AOL heeft via moedermaatschappij Time Warner een samenwerking met Microsoft voor online-advertenties.

Microsoft zet daarvoor het AdCenter van zijn MSN-portal in. Het huidige contract tussen AOL en Google verloopt komend jaar. Ruim 11 procent van de AdWords-omzet is momenteel afkomstig van AOL. Na aftrek van AOL-advertenties (voor de dienst zelf) blijft nog altijd 4 procent omzet over.

 

Ondertussen laat Time Warner weten dat AOL niet te koop is. Berichten doen al geruime tijd de ronde dat het mediaconcern de moeilijke online-tak wil verkopen. Oorspronkelijk is Time Warner overgenomen door AOL, maar die miljardenkoop was op basis van zwaar overspannen aandelen en de - niet waargemaakte - belofte van media- en advertentieconvergentie.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.