Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

ICT-problemen kosten gebruikers halve dag per maand

16 juli 2007 - 08:28ActueelGovernance & Privacy
Rian van Heur
Rian van Heur

Computerproblemen zorgen ervoor dat eindgebruikers minstens een halve dag per maand niet kunnen werken. Trage applicaties zijn de grootste ergernis. Voor een deel van de ondervraagden is slechte automatisering bij een organisatie zelfs een reden om een baan niet aan te nemen.

Geworstel met computersystemen kost gebruikers maandelijks minstens een halve dag. Bij sommige ondervraagden kost het zelfs drie dagen. Dat blijkt uit onderzoek van Citrix onder honderd eindgebruikers van internationale organisaties. Het onderzoek werd uitgevoerd door het bureau Vanson Bourne.

Voor meer dan 50 procent van de ondervraagden is een trage applicatie de grootste ergernis. Slechte toegang tot applicaties en data wanneer men buiten kantoor werkt is een ergernis die op een tweede plek staat. Dit wordt genoemd door 43 procent van de respondenten. De tijd die het de ict-afdeling kost om problemen op te lossen wordt door 42 procent genoemd.

De frustraties zijn volgens de eindgebruikers stressvol en hebben een nadeling effect op de werk- en thuissituatie. Voor 43 procent is slechte automatisering een reden om een baan niet aan te nemen.

Eindgebruikers werkzaam in de financiële dienstverlening blijken het meest gefrustreerd te zijn over computerproblemen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Computable.nl

    Strategische alternatieven voor VMware

    Ontdek 3 strategieën voor een succesvolle overstap

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    Ondeskundige data recovery extra schadelijk

    Bang
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Telfort kampt met waterval aan ICT-problemen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Werknemer kan 21 uur niet werken door ICT-problemen

    2 reacties op “ICT-problemen kosten gebruikers halve dag per maand”

    1. Mark Baars schreef:
      16 juli 2007 om 10:33

      Enige relativering lijkt me hier op zijn plaats. Automatisering zorgt ervoor dat mensen veel productiever kunnen werken dan voorheen. Waar een taak zonder automatisering een halve dag duurt, duurt het nu 5 minuten. Als er dan een storing in die software zit, kan het wel 5 minuten kosten om de PC opnieuw op te starten. Maar is dat zo erg? De tijdwinst is nog steeds 3 uur en 50 minuten.

      Login om te reageren
    2. Christ van Wijck schreef:
      17 juli 2007 om 16:53

      Management zou zich eens moeten afvragen wat medewerkers motiveert. Een meerderheid van de Nederlandse IT gebruikers wil een actieve bijdrage leveren aan het bedrijfsresultaat, en voelt zich daarin miskent als het management hen laat voelen dat hun tijd geen geld kost. Argumentatie als dat iets vroeger een dag duurt of zo snijdt geen houd omdat iedereen vooruit wil. Bedrijven die hun eigen ICT dienstverlening niet serieus nemen zijn gedoemd voorbijgestreefd te worden door concurrenten die hun IT-zaken wel op orde hebben.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs