Iedereen weet dat bij regen paraplu’s meer geld opbrengen, terwijl bij zonneschijn parasols in trek zijn. Bovendien is de een bereid om meer te betalen dan de ander. Met ai zijn deze modellen heel geavanceerd te maken.
Een breed scala van bedrijven weet met de software van de Eindhovense ai-boetiek extra winst te behalen. MarketDesign heeft afnemers in sectoren als chemie, voeding, energie, verzekeringen, telecom, logistiek en farmacie. Een prijsverandering van slechts een procent kan een verschil van tien tot vijftien procent uitmaken voor de marge. Behalve voor winstmaximalisatie is de juiste prijs ook belangrijk voor klantbehoud.
Door de opkomst van nieuwe digitale verkoopkanalen, de toenemende beschikbaarheid van data en stijgende grondstofprijzen is dynamische prijsvorming uitgegroeid tot een soort wetenschap. Kunstmatige intelligentie speelt daarbij een steeds grotere rol. PriceCypher, de ai-gedreven prijs-engine, is het paradepaardje van MarketDesign.
Deloitte kan klanten dankzij PriceCypher een geïntegreerde end-to-end pricing-oplossing bieden. Deze loopt van strategie tot software-implementatie en verander-management. Oprichter Ruud Schmeink wordt partner bij Deloitte.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: