Portaalleverancier Hunite gaat naast Nederland zijn heil in het buitenland zoeken. De komende tijd wil het bedrijf voet aan de grond gaan krijgen in de Duitstalige landen, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Hunite zoekt daarom verschillende nieuwe mensen die de huidige softwaretools kunnen aanpassen voor lokale markten en mensen die deze tools in de verschillende markten kunnen verkopen.
Bij Hunite staat de gebruikerservaring centraal. Het bedrijf ontwikkelt een portaal dat informatie uit verschillende systemen haalt en deze via één interface toont aan de gebruiker. Sinds twee jaar hanteert Hunite een ‘mobile first’-strategie waarmee het bedrijf informatie uit bijvoorbeeld erp- en e-hrm-systemen toont en combineert in een mobiele app. Zo worden bijvoorbeeld gegevens uit SAP gecombineerd met informatie uit Ortec Harmony en getoond op een smartphone. Gebruikers hoeven niet langer gefragmenteerde informatie uit diverse systemen en apps te halen.
Rendement opleveren
‘We richten ons vooral op de grotere merken’, zegt Hunite-directeur Michel Slager. ‘Daarvoor hebben wij een out-of-the-box oplossing die uit de cloud of on-premise kan worden afgenomen. In de oplossing zitten wat zaken die je aan en uit kan zetten, maar het is zeker geen maatwerktraject. Eigenlijk zorgt onze oplossing ervoor dat de huidige systemen bij organisaties beter gebruikt worden en hierdoor meer rendement opleveren.’
In Nederland heeft Hunite sinds de oprichting in 2002 al meerdere klanten opgetekend. Sinds 2011 gaat het dan vooral om grotere bedrijven die mobiel werken faciliteren. Via die grote klanten probeert Hunite te laten zien wat ze kunnen. Ditzelfde concept gaat nu ook in het buitenland worden gebruikt. De komende tijd probeert Hunite daarom enkele grote internationale klanten te scoren waarmee het voet aan de grond probeert te krijgen in de desbetreffende lokale markten. Doel is om van de huidige vijftigduizend gebruikers in twee jaar tijd te groeien naar een half miljoen gebruikers.
Klein verhaal, groot product
Om deze uitbreidingen te realiseren zoekt Hunite nieuwe mensen, vooral in het buitenland. Het gaat dan om frontend developers, mobile developers op basis van Titanium, backend developers, marketeers en verkopers. ‘Wij beschikken over een groot product met een klein verhaal’, zegt ad interim business development manager bij Hunite Maarten Stultjens. ‘Dat kleine verhaal moeten wij nu groot maken. Kortom, het gaat om de verpakking van je verhaal. Wij richten ons op de systemen die er zijn en zorgen dat die op een eenvoudige manier mobiel toegankelijk worden gemaakt voor eindgebruikers. Nederland blijft hierin belangrijk, maar de winst voor ons is internationaal te halen.’