Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Benelux blijft zwakste schakel bij Logica

06 mei 2010 - 08:28ActueelCarrièreCGI
Diederik Toet
Diederik Toet

Ict-dienstverlener Logica presteert opnieuw slecht in de Benelux. Het bedrijf boekte in het eerste kwartaal van 2010 in deze regio een omzet van 136 miljoen pond (ongeveer 160 miljoen euro), 14 procent minder dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Op concernniveau daalde de omzet met 2 procent naar 939 miljoen pond (ruim 1,1 miljard euro). In het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk nam de omzet van Logica met respectievelijk 3 en 2 procent toe.

De Benelux-organisatie van het dienstenbedrijf kampt met de gevolgen van een teruglopende opdrachtenportefeuille en tariefsverlagingen die de onderneming met veel klanten in de eerste helft van 2009 afsprak. Inmiddels is het tariefsniveau gestabiliseerd, blijkt uit de kwartaalcijfers die Logica begin mei presenteerde. Ook vermeldt het bedrijf dat de uitbreiding van het contract bij ING bijdraagt aan een betere inzet van zijn personeel. De dienstverlener sloot ook een groot 7-jarig contract met uitkeringsinstantie UWV ter waarde van 18 miljoen euro.

Het gaat al langere tijd slecht met Logica in de Benelux. Over het jaar 2009 was deze regio de enige waar het bedrijf rode cijfers schreef. Bovendien daalde de omzet dat jaar met 18 procent ten opzichte van 2008. Dat was vooral te wijten aan eenmalige kosten voor reorganisatie, waarbij in Nederland honderden banen verdwenen.

Kortlopende contracten

Meer dan elders, is de markt in de Benelux afhankelijk van kortlopende opdrachten. De Nederlandse organisatie, veruit het grootste onderdeel binnen de Benelux, heeft relatief veel klanten in de financiële sector en in de industrie. 'Met name die sectoren zijn getroffen door de economische crisis en wij merken daar de gevolgen van', meldde een woordvoerder eerder.

Op concernniveau zag vooral de uitbestedingsdivisie van Logica zijn omzet flink toenemen. Het onderdeel verkocht het eerste kwartaal van 2010 11 procent meer diensten. De orderportefeuille van Outsourcing is 23 procent groter dan een jaar geleden. De divisie Consulting en Professional Services zag het aantal opdrachten toenemen met 12 procent.

Meer over

DetacheringDiensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    Logica voert SAP-klus uit bij Facilicom

    Computable.nl
    ActueelLogistiek

    Logica beheert bedrijfsapplicaties DHL

    Computable.nl
    ActueelOverheid

    Logica ondersteunt politie bij uitrol Burgernet

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    15 procent minder personeel bij Logica

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Reorganisatie drijft Logica in rode cijfers

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Logica ontslaat 25 man bij outsourcingstak

    11 reacties op “Benelux blijft zwakste schakel bij Logica”

    « Oudere reacties
    1. Robbie schreef:
      18 mei 2010 om 09:59

      Bedrijven zoals Ordina en Logica worden in de Benelux er keihard uitgeconcurreerd. Nieuwe innoverende, hardwerkende en slimme ICT bedrijven pakken de omzet met eerlijkere tarieven. Bovendien zijn ze meer gebaseerd op techniek en minder op consultancy.

      Ook medewerkers werken liever voor bedrijven waar betrokkenheid wordt beloond en het individu wordt opgemerkt. Hierdoor is het verloop bij de grote jongens erg hoog, zeker ook gezien de ontslaggolven / praktijken van de afgelopen twee jaar.

      Login om te reageren
    « Oudere reacties

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs