Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

DDMA Privacy Autoriteit heeft nieuwe leden

12 december 2016 - 09:37ActueelData & AIUvA
Christel Dieleman
Christel Dieleman

Guda van Noort, universitair hoofddocent aan de Universiteit van Amsterdam, en marketingexpert Marco Derksen zijn toegetreden tot de DDMA Privacy Autoriteit. De Privacy Autoriteit, met Jan Hoek als voorzitter, overziet de accreditatie van het Privacy Waarborg, het keurmerk voor privacy en data security.

Marco Derksen

Door het voeren van het Privacy Waarborg laten organisaties zien dat zij op een zorgvuldige en transparante manier omgaan met persoonsgegevens, deze goed beveiligen en privacybescherming hoog in het vaandel hebben staan. Van Noort en Derksen volgen hoogleraar Edith Smit en ondernemer Paul Molenaar op als lid van de Privacy Autoriteit.

Marco Derksen over zijn nieuwe rol: ‘Eén van de grootste uitdagingen van de huidige technologische ontwikkelingen is het waarborgen van de privacy van het individu. Mensen moeten zelf beter leren omgaan met deze nieuwe werkelijkheid, maar dat betekent niet dat overheden en andere organisaties hierin geen verantwoordelijkheid hebben. Vanuit mijn achtergrond bied ik de Privacy Autoriteit inzicht in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van digitale marketing en communicatie. Daarbij kijk ik specifiek welke risico’s dat met zich meebrengt voor privacy en hoe je vanuit privacy-by-design kunt komen tot betere en veiligere diensten en producten.’

Consumentengedrag

Guda van Noort

Guda van Noort: ‘Privacybescherming is een taak van zowel consumenten als organisaties. Het is vooral zoeken naar de juiste balans en dat kan alleen als er voldoende transparantie is. Vanuit mijn academische positie heb ik kennis van consumentengedrag. Met mijn expertise op het consumentenperspectief op dataverzamelingspraktijken en privacy hoop ik een bijdrage te kunnen leveren aan de invulling van het Privacy Waarborg.’

DDMA

DDMA (Data Driven Marketing Association) is de brancheorganisatie voor marketing en data met 275 leden variërend van War Child tot Heineken, van Relay42 tot Vodafone. De brancheorganisatie organiseert met en voor hen netwerk- en kennisbijeenkomsten. Als onafhankelijk orgaan adviseert de organisatie haar leden over privacy en wetgeving en informeert ze over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van data. Daarnaast is de brancheorganisatie actief in Brussel en Den Haag, waar de organisatie zich sterk maakt voor een duurzame data-economie.


Meer over

Privacy

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    Computable.nl
    Awards NieuwsCarrière

    Data Academie van DDMA

    ActueelData & AI

    DDMA: impact privacywet groter dan cookiewet

    ActueelData & AI

    DDMA deelt gids ‘informeren over datalekken’

    ActueelCloud & Infrastructuur

    DDA licht privacywetten toe voor multinationals

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs