Tilburg wilde via de aanbesteding een zaaksysteem inclusief klantcontactsysteem aanschaffen. Volgens de Brabantse gemeente levert Exxellence voor de vastgestelde prijs de meeste functionaliteit. De gebruikersgroep beoordeelde het eMaxx-systeem als beste zaaksysteem.
De gemeente wil door middel van het zaakgericht werken de bedrijfsvoering en de dienstverlening aan klanten verbeteren. Het eMaxx-zaaksysteem moet zorgen voor het stroomlijnen van alle processen Zo moet elke klant plaats- en tijdsonafhankelijk zaken kunnen doen met de gemeente.
In 2010 besloot Exxellence Group zich toe te leggen op het eMaxx-zaaksysteem. Inmiddels hebben diverse gemeenten gekozen voor deze oplossing, waaronder Utrecht, Schiedam en Leeuwarden. Begin 2012 verloor het bedrijf in de eindronde de beladen Dimpact-aanbesteding voor gemeentelijke front- en midofficesoftware op punten van Atos. De dienstverlener is inmiddels drie proefprojecten gestart.
Reacties
Belachelijk, dat dit niet centraal geregeld en gestandaardizeerd kan worden vanuit "De politieke poppenkast op Het Binnenhof"! Wel lekker met zijn allen in het Katshuis belangrijk lopen doen over bezuiningen, en dit soort acties doorlaten gaan..prrffttt, wat een amateurs.
Waarom de zaken meteen goed aanpakken en:
- 1 gemeentelijke zaak-systeem
- 1 soort klantencontakt systeem
voor alle gemeentes gelijk en landelijk gekoppeld.
Of nog beter en efficienter beter nog .. alle gemeentediensten lekker centraal geregeld in het "E-overheids-cloud-diensten-centrum".