Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
file

RDW besteedt servicedesk uit aan Fujitsu

26 april 2019 - 10:08ActueelInnovatie & TransformatieFujitsuRDW
Christel Dieleman
Christel Dieleman

Ict-dienstverlener Fujitsu gaat de komende drie jaar de ict-servicedesk bemannen voor de Rijksdienst Wegverkeer (RDW). Het contract kan na de eerste drie jaar nogmaals voor drie jaar verlengd worden. Fujitsu verzorgt nu al het werkplekbeheer voor de verkeersorganisatie. De contractwaarde wordt niet gecommuniceerd.

Een woordvoerster geeft aan dat de servicedesk, die uit zo’n tien ict’ers bestaat, wordt overgenomen van de eerdere leverancier Centric. Er vindt dus geen verschuiving plaats in it-personeel van de RDW. 

Hogere security-eisen

De RDW streeft naar eigen zeggen naar een kwalitatief goede en adequate afhandeling van de service calls en wil dat er optimaal gebruik wordt gemaakt van de beschikbare data en informatie. ‘Fujitsu kan als expert op dit gebied zeker meerwaarde bieden’, zegt Bas de Reus, algemeen directeur bij Fujitsu. Naast de uiteenlopende gebruikersgroepen worden er volgens hem tegenwoordig steeds hogere eisen gesteld aan security, wat tot gevolg heeft dat de werkzaamheden complexer worden. ‘Door deze specialistische taken uit handen te nemen van de RDW-ict-servicedesk kunnen we beter presteren’, aldus De Reus.

Steeds grotere rol ict

De RDW is de organisatie die de registratie van gemotoriseerde voertuigen en rijbewijzen in Nederland verzorgt en de wettelijke taken uitvoert die hier mee te maken hebben. Zo controleert de RDW de veiligheid- en milieuaspecten van voertuigen. Door de digitalisering van bijvoorbeeld de rijbewijsaanvragen, de plannen rond tol- en vrachtwagenheffingen en de ontwikkelingen rondom connected en zelfrijdende voertuigen, wordt ict volgens de organisatie steeds belangrijker.

‘Bovendien doen allerlei verschillende groepen een beroep op de organisatie waardoor de diversiteit aan interne en externe gebruikers groot is. De door de ict-servicedesk aangenomen en afgehandelde service calls zijn dan ook bijzonder divers. Niet alleen de ruim vijftienhonderd interne medewerkers maar ook vierhonderd gemeenten, verzekeraars, politie en parkeerdiensten hebben allemaal hun eigen behoeften en wensen. Het vergt dan ook veel planning en ervaring om al die gebruikers optimaal te kunnen bedienen’, aldus de RDW.

Fujitsu binnen publieke sector

Fujitsu verzorgt al het werkplekbeheer bij de RDW. Het Japanse it-bedrijf is ook binnen andere publieke sectoren en semi-overheden goed vertegenwoordigd. Zo beheert de ict-dienstverlener onder andere de ict-servicedesk van Rijkswaterstaat.

Meer over

DienstenHelpdeskWerkplekbeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    RDW start proef met digitaal aanvragen rijbewijs

    Rekening online betalen
    ActueelInnovatie & Transformatie

    RDW kiest voor e-facturatie van Tie Kinetix

    file
    ActueelData & AI

    Privédata uit kentekenregister RDW verhandeld

    hand handpalmidentificatie
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Fujitsu komt met nieuwe handpalmidentificatie

    cybersecurity
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Fujitsu scherpt cybersecurity-niveau van Van Oord aan

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs