Managed hosting door True
Deze opinie is van een externe deskundige. De inhoud vertegenwoordigt dus niet noodzakelijk het gedachtegoed van de redactie.

Microsoft moet consolideren

 

Laat Microsoft zorgen dat zijn bestaande systemen werken, in plaats steeds met nieuwe te komen, meent Gerrit Bedet.

Uit uw steeds zeer gewaardeerde artikelen begrijp ik dat er al een opvolger van Windows XP in de maak is. Ik vind dit ronduit belachelijk. Microsoft gaat zich in mijn ogen echt ongeloofwaardig maken. Gelukkig krijgen dan andere systemen, zoals bijvoorbeeld Linux, meer kans.
De doorsnee consument zit hier niet op te wachten. En dat, terwijl de pc-markt min of meer verzadigd lijkt te zijn. In plaats van de zaken te consolideren door hetgeen er is (Windows 98 en ME) eens fatsoenlijk te laten werken, wordt XP op de markt gegooid - zowat tegelijkertijd met de mededeling dat er al een opvolger wordt ontwikkeld. Ik heb het gevoel dat Microsoft de zin voor realiteit kwijt raakt. Wordt XP dan net zo'n flop als ME? Het heeft er alle schijn van dat men XP straks laat voor wat het is, en weer volop met afgezaagde fantasieën als 'nog beter', 'nog sneller', enzovoort, komt aanzetten bij de release van Longhorn. Ik was sowieso al niet van plan om XP (eventueel) voor 2003 aan te schaffen. Nu ik lees over al weer een opvolger, ben ik al half genezen van XP. Ik zie ook niet wat ik met al die toepassingen in XP moet. Daar zit ik helemaal niet op te wachten. Bovendien verwacht ik dat men voor die toepassingen veel beter af is met een originele
versie van een softwareproducent. Het zou mij niet verbazen wanneer Microsoft compromissen heeft gesloten om ze allemaal in XP in te pakken.
Ik kan nog geen persoonlijk oordeel over XP vellen, maar ik ben zeer terughoudend en vooralsnog niet van plan het aan te schaffen; zeker niet voordat er een eerste service release is zodat de grootste ellende er uit is. Ik heb met ME leergeld betaald. Dat flikt Billy mij geen tweede keer.
Woorden van bovenstaande strekking heb ik aan Microsoft geschreven. Daarop kreeg ik het verzoek om 020-5001500 te bellen om uit te leggen wat mijn ervaringen precies zijn. Dat deed ik, maar helaas wist de telefoniste niet met wie zij mij dan zou moeten doorverbinden. Waarom geeft men niet een doorkiesnummer of de naam van een persoon op? Wederom een versterking van mijn mening dat MS klantonvriendelijk is. Zit ik eerst, op mijn kosten, in de wachtrij totdat er een telefoniste opneemt, die mij vervolgens niet verder kan helpen.
 

Gerrit Bedet

Dit artikel is afkomstig van Computable.nl (https://www.computable.nl/artikel/1297876). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees meer over


 

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.