Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Verenigde communicatie?

05 oktober 2006 - 22:00OpinieData & AI
Jasper Bakker
Jasper Bakker

Eindelijk? De langbeloofde en best-wel-gewenste droom van ‘unified’ communicatie komt weer een stapje dichterbij. Economische Zaken geeft een serieus startschot voor het koppelen van telefoonnummers aan internetadressen. En de Stichting Domeinnamen Nederland (SIDN) mag die kar gaan trekken.

Op mijn wensenlijstje staan echter nog een paar vervolgstappen, dus kunnen die ook even genomen worden? Zoals daar zijn: het verbinden van mobiele en vaste telefonie, maar daarbij meteen ook van e-mail en instant messaging. Bij laatstgenoemde mogen de grootmachten der ict ook nog even hun protocollen compatibel maken. Oh ja, en tot slot nog even de mogelijkheid voor mij als eindgebruiker ‘ontvangstvoorkeuren’ in te stellen.

Te hoog gegrepen? Ik ben bang van wel. Toch zit ik met hooggespannen verwachting uit te kijken naar het moment dat universele en verenigde communicatie mogelijk is. Dit ondanks de vele mensen die mij bellen, mailen, maar weer eens bellen ter herinnering, een mailtje nabellen, een voicemailbericht achterlaten, een bevestiging per mail sturen, en meer gecommuniceer. Dat nog naast de mensen die mij menen te moeten bellen of mailen.

Een deel van deze hele communicatiestroom is namelijk overbodig. Ok, deels overbodig doordat ik niet altijd meteen – eigenlijk zelden – netjes en duidelijk reageer op de vele telefoontjes, e-mails en andere communicatiepogingen die over ons heen spoelen. Maar ook deels doordat dingen rondzingen; geen antwoord kan betekenen geen interesse, of – zoals bij de meeste journalisten – nu geen interesse. Of nu geen tijd. Wellicht later wel. Toch moeten veel mensen dat even controleren; voor de duidelijkheid, voor indelingen en agenda’s, of voor hun baas of opdrachtgever. Nu heb ik de hoop dat betere communicatiemiddelen ons hier kunnen helpen. Zowel mij als ‘hun’. Of is dit een illusie? Laten we het in ieder geval proberen. Dat scheelt weer een nummer, lijntje, voicemailbox, applicatie of systeem.

Meer over

ECM

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Trek AI uit de experimenteerfase

    Een gids over AI als strategisch instrument en op welke manier je écht waarde toevoegt aan je organisatie.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Wie weet welk poortje open staat?

    Overheid

    Den Haag lanceert ‘I-Visie 2035’: digitale dienstverlening in dienst van inwoner

    Data & AI

    Aansprakelijkheid van de ai-agent

    Data & AI

    Bird doet overnamebod op CM.com

    Data & AI

    Deutsche Telekom en Nvidia bouwen nieuwe ai-fabriek in München

    Innovatie & Transformatie

    Schaduw-ai en het risico voor organisaties

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs