Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘Google versnelt einde voor Adobe Flash’

12 februari 2016 - 14:09OpinieInnovatie & TransformatieAdobeGoogle
Jasper Bakker
Jasper Bakker

Adobe Flash staat op het punt van omvallen. Zeker nu Google heeft besloten om het ook in de ban te doen voor zijn ads-netwerk DoubleClick. Het is echter de vraag of deze actie van de softwarereus de telloorgang van Flash versnelt.

De multimediasoftware Flash van grafisch gigant Adobe staat niet alleen onder druk wat webvideo betreft. Ads-reus Google doet Flash in de ban voor zijn ads-netwerk DoubleClick, per 2 januari 2017. De omvang van Google zorgt ervoor dat deze beslissing een flinke impact zal hebben. Opvallend is dat de internetreus nog wel een uitzondering hanteert: voor video-ads.


Toch is dit een nieuwe nagel aan de doodskist voor Flash. De ads-ban van Google gaat zelfs voor de zomer al deels in. Per 30 juni dit jaar kunnen display-ads die zijn gemaakt in Flash niet langer worden ge-upload naar Google’s AdWords en DoubleClick Digital Marketing, 
kondigt het bedrijf aan. Vervolgens mogen Flash-ads vanaf 2 januari niet meer draaien op die veelgebruikte ads-systemen van Google. Zicht op het einde van Flash, en dan binnen twee jaar al? Of is het commerciële ‘wishfull thinking’ en blijft Flash nog jaren dienst doen? Wat vind jij?

Meer over

Softwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    2 reacties op “‘Google versnelt einde voor Adobe Flash’”

    1. Jurgen schreef:
      17 februari 2016 om 10:35

      …de vraag is niet: “wat vind jij”?
      Ik denk eerder: “wat zou je doen als je onderdeel van de directie (strateeg(!)) van Adobe bent?”

      Persoonlijk denk ik dat geen mens Adobe (in zijn geheel) gaat missen en zeker Flash niet (HTML5).
      Voor Adobe alternatieve genoeg – ga daar maar eens aan staan!

      Login om te reageren
    2. Jasper P schreef:
      21 februari 2016 om 11:18

      Wil me natuurlijk nergens mee bemoeien. Maar vind het onderwerp wel een punt van Discussie, zoals het onderwerp behelst. Kortom beste mensen, wat te doen met Adobe, in dit geval Flash – is er ook banenverlies – hoe vangen ze het op, enz?

      Kent iemand hier nog de ‘geschiedenis’ van Ashton Tate?

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs