Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Crowne Plaza Schiphol

Crowne Plaza en Holiday Inn kiezen NSi AutoStore

13 december 2012 - 13:414 minuten leestijdAchtergrondData & AI
Externe partij
Externe partij

Reserveringen komen via allerlei kanalen binnen. Deze moeten zo snel en zorgvuldig mogelijk in het reserveringssysteem worden verwerkt. Een proces dat voorheen veel tijd kostte en foutgevoelig was. Door de documenten-workflow grotendeels te automatiseren met NSi AutoStore, besparen de hotels van Crowne Plaza en Holiday Inn aanzienlijk op tijd en geld.

Het Holiday Inn Amsterdam en het luxere Crowne Plaza Schiphol vallen onder dezelfde franchiseonderneming. Om efficiënter te werken en kosten te verlagen wordt er samengewerkt op verschillende gebieden, waaronder ict en back-office. Beide hotels hebben service hoog in het vaandel. Gasten moeten snel, vriendelijk en effectief geholpen worden, ongeacht hun vraag of wens. Dit geldt ook voor reserveringen, die via allerlei kanalen binnenkomen. Gasten kunnen kamers boeken via verschillende websites, telefoon, fax, post en mail. Vaak wordt dit ruim vooraf gedaan, maar regelmatig vindt er een last-minute boeking of verandering plaats. Ongeacht de methode en timing moeten deze reserveringen zo snel mogelijk worden verwerkt en gesorteerd, zodat zowel gasten als receptiemedewerkers niet voor onaangename verrassingen komen te staan.

Efficiencyslag
Reserveringen moesten voorheen handmatig worden ingevoerd in een elektronisch systeem. De hardcopy exemplaren werden in dossiers opgeslagen en moesten regelmatig worden geraadpleegd voor specifieke gegevens of verificatie. Een tijdrovende activiteit. Door de inzet van documentmanagementsoftware NSi AutoStore zijn alle reserveringen eenvoudig te digitaliseren en op een eenduidige manier te archiveren.

‘We hadden behoefte aan een snelle, correcte verwerking van onze reserveringen. Het moest een efficiënte manier zijn. Daarnaast wilde ik een eenvoudige, low-maintenance en liefst aantrekkelijk geprijsde oplossing. Dat is gelukt. Het huidige systeem is zo effectief en stabiel dat ik telkens weer vergeet waar en op welke server het draait. Ik heb er geen omkijken naar. Het doet gewoon wat het moet doen’, aldus Valentin Dumonnet, regional it-manager bij Crowne Plaza Schiphol en Holiday Inn Amsterdam.

Tijdsbesparing van enkele uren per dag
Vrijwel alle reserveringen voor beide locaties, ongeacht de manier van binnenkomst, worden voorzien van een barcode en gescand. Op die manier is geen handmatige invoer meer nodig, wat tijd bespaart en het aantal fouten vermindert. Na deze digitalisering worden ze automatisch gesorteerd en overgezet naar het reserveringensysteem. Met die laatste stap maken de hotels een efficiencyslag. Het invoeren gaat veel sneller en receptiemedewerkers hoeven niet meer te zoeken naar de (papieren) gegevens. Alles is direct digitaal beschikbaar en men beschikt altijd over de juiste en volledige gegevens. Zo worden groepsreserveringen netjes gesorteerd of worden meerdere boekingen van eenzelfde gast overzichtelijk bij elkaar gezet. Prettig werken voor de receptionisten, en een efficiënte service richting de gasten.

‘We krijgen ongeveer honderd tot 150 reserveringen per dag via allerlei wegen. Er zitten zelfs nog zo’n twintig faxen per dag tussen. Als we dat allemaal nog handmatig moesten verwerken, kost dat veel meer tijd en is het systeem onnauwkeuriger. Het nieuwe reserveringsysteem geeft ons een tijdsbesparing van ongeveer 70 procent per invoer, dat kan dus oplopen tot een paar uur per dag.”

Hardware-onafhankelijk
In 2011 kregen de hotels een extra uitdaging op ict-gebied. Alle it-middelen stonden voor die tijd op een derde locatie. Toen dit hotel werd verkocht moest de it verhuizen naar het Crowne Plaza hotel in Hoofddorp en het reserveringsysteem worden overgezet. Hierdoor moest men ook overstappen op andere mfp’s (multifunctionele printers) die reeds in gebruik waren. De enige voorwaarde van de hotelorganisatie was het behoud van het reserveringsysteem. Bij nadere inspectie bleek het een kleinere uitdaging dan gedacht. NSi-partner Dokumento vond de oplossing in AutoStore dat hardware-onafhankelijk werkt. Het systeem kon dus zonder probleem worden overgezet naar de nieuwe machines, zonder merkbare downtime.

‘Bij de verhuizing van de it-omgeving stond een grote wens centraal: het reserveringsysteem moest ongewijzigd blijven en makkelijk mee te verhuizen. We stapten over naar andere hardware, dus we dachten dat het een uitdaging zou worden. Maar dat bleek mee te vallen en het functioneerde vrijwel direct, zonder grote aanpassingen’, besluit Dumonnet.

Meer over

ECM

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Handen, samenwerken, fusie
    ActueelOverheid

    Meer regie en samenwerking bij digitalisering overheid

    grens België - Nederland
    ActueelData & AI

    Ai in de Benelux: veel strategie, weinig uitvoering

    Jacob Spoelstra argwanend
    OpinieData & AI

    Spoelstra Spreekt: Veel te laat

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    ActueelCarrière

    Kort: Brunel viert 50ste verjaardag, Wortell wint gunning veiligheidsregio (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: reorganisatie bij TomTom, investeringen in ai betaalt zich snel uit (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs