Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

SPS maakt IT-beheer vanuit business perspectief mogelijk

Dit artikel delen:

SPS, specialist in IT-beheer en ontwikkelaar van IT-beheersoftware Gensys, introduceert haar jubileumrelease onder de naam GensysX25. Al 25 jaar speelt Gensys in op de ontwikkelingen in de dynamische IT-markt. Digitalisering van processen en het gebruik van cloudoplossingen liggen ten grondslag aan de verschuiving van technology centric naar business centric IT-beheer. In deze release van Gensys ligt de focus op het mogelijk maken van IT-beheer vanuit een business perspectief. Dankzij innovatieve functionaliteiten als de Business Impact Analyzer en de Digital Process Viewer, zien organisaties nu in één oogopslag wat de business impact is van issues binnen de IT-omgeving. Dankzij innovatieve algoritmes wordt alleen de impact getoond die er toe doet, zodat IT-beheerafdelingen geen kostbare tijd hoeven te verspillen.

In GensysX worden alle relaties vanuit de business naar de IT-omgeving vastgelegd. Doordat ook de relaties tussen de IT-componenten automatisch actueel worden gehouden in het Active CMDB, kan men de business impact van issues bepalen en hier snel en effectief op sturen. De volgende functionaliteiten zijn aan GensysX toegevoegd:

• De Business Impact Analyzer maakt het mogelijk om in één oogopslag te zien welke business services (functies en afdelingen) negatief worden beïnvloed door issues binnen de IT-omgeving. Denk bijvoorbeeld aan een online bestelfunctie. Wanneer het bestelproces schade ondervindt, doordat een server is uitgevallen of door een trage verbinding, kan dit grote gevolgen hebben voor de business. De Business Impact Analyzer zorgt ervoor dat IT-beheerders snel tot de oorzaak komen en de impact beperkt wordt. De noodzakelijke acties voortkomend uit een negatieve impact worden afgeleid van SLA-parameters die op de business services zijn gezet.

• De Business Impact Map maakt zichtbaar op welke locatie de business impact plaatsvindt en/of welke gebruikers(groep) getroffen wordt. Dit wordt getoond op een geografische map. Hierdoor wordt direct de omvang van de impact zichtbaar.

• De Digital Process Viewer modelleert de flow van een digitaal proces en relateert dit aan de gebruikte IT-componenten of IT-componentgroepen. Hierdoor is inzichtelijk in welke primaire en secundaire processen zich verstoringen voordoen en wat de potentiële impact hiervan is. Dit kan een horizontale view worden genoemd. Voor de verdere diagnose kan de IT-keten verticaal worden afgelopen. De prestaties van het proces worden bewaakt door KPI’s te koppelen aan de relaties in de procesflow.

• Om de oorzaak van de impact in kaart te brengen, biedt GensysX een Root Cause Map. Hierin wordt op geografische wijze exact getoond waar de IT-component met het onderliggende probleem zich bevindt en waardoor het probleem is ontstaan. Op elk niveau in de IT-keten kan men downdrillen naar een gedetailleerd niveau: van business niveau tot in het datacenter.

“Met Gensys spelen wij continu in op de behoeftes in de markt, al 25 jaar”, stelt Marko de Jong, CEO en oprichter van SPS. “Door de digitalisering van business processen en de toename in het gebruik van cloudoplossingen is business tegenwoordig IT. Daarom is het essentieel dat IT-beheerafdelingen de focus verplaatsen van IT naar de business. In deze nieuwe release detecteert GensysX de impact op de business bij een eventuele verstoring en zorgt ervoor dat direct de juiste maatregelen kunnen worden getroffen. Zo verstevigt de IT-afdeling niet alleen zijn grip op de IT, maar ook op de business.”

--------

Over SPS
SPS uit Reeuwijk is leverancier en ontwikkelaar van de Gensys™ Business en IT Service Management oplossing en aanbieder van de op Gensys gebaseerde Managed Services en Cloud Services. SPS richt zich met name op de Managed Service Providers, Shared Service Centra en op IT-afdelingen van middelgrote tot grote organisaties die met een sterke IT-visie ondersteunend zijn aan de businessdoelstellingen. Als innovatieve IT-organisatie met beheerexpertise vanaf 1994 bij honderden gerenommeerde klanten is SPS één van de belangrijkste spelers in de BSM en ITSM markt. SPS heeft als doel om voor haar klanten een ‘oase van rust’ te creëren in de snel veranderende digitale wereld, een doorslaggevende factor voor het succes van die klanten. Meer informatie over SPS is te vinden op www.sps.nl of volg SPS op LinkedIn of Twitter via @spsholding

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2017-12-13T10:11:00.000Z SPS
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.