Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Next-gen managed services versnelt innovatie

Dit artikel delen:

Dimension Data introduceert next-generation managed services om klantinnovaties te versnellen. Het nieuwe platform biedt een gecentraliseerde, gestandaardiseerde en geautomatiseerde service delivery om de klantervaring te verbeteren.

Barneveld, 4 maart 2019 Dimension Data, global technology integrator en managed services provider voor hybrid IT, introduceert zijn wereldwijde, next-generation managed services om klanten te helpen bij het vereenvoudigen van het beheer en de werking van hun technologie.

Het managed-services-platform van Dimension Data biedt nu near-realtime inzicht en rapportages. Momenteel beheert het meer dan negenduizend IP-netwerken en ondersteunt het meer dan dertien miljoen gebruikers over de hele wereld. Doordat het inspeelt op de groeiende klantbehoeften, biedt het platform IT- en operationele teams de ruimte om zich te concentreren op meer strategische taken met toegevoegde waarde, zoals het verbeteren van de klantervaring, het besparen van kosten en het onderzoeken van opkomende technologieën.

Christian Saldias, IT-manager bij ALMA, maakt gebruik van de managed services van Dimension Data. “We kozen voor Dimension Data omdat onze corebusiness niet IT is, maar het produceren van wetenschappelijke data. Ons IT-team is klein en we hebben ondersteuning nodig van een bedrijf dat weet wat het doet. Dimension Data heeft alle expertise in huis die bij ons ontbreekt, en die wij ook niet nodig hebben.”

IT-teams zetten in op complexe IT-omgevingen om aan de veranderende behoeften van de digitale wereld en consumenten te voldoen. Dit zijn vaak verschillende multi-vendor-omgevingen met public-, private- en hybrid-cloudaspecten, die allemaal constant moeten worden onderhouden en beheerd.

Deze taken komen veelal bij onderbezette IT-teams terecht, die ook nog eens een gebrek aan middelen hebben, wat de digitale transformatie van IT-processen en -middelen belemmert.[1] Het roept ook zorgen op over security, omdat bedrijven bang zijn dat ze niet de juiste vaardigheden en resources in huis hebben om zichzelf te verdedigen tegen bedreigingen.[2]

Met het nieuwe platform combineert Dimension Data zijn cross-technologische portfolio van managed services en levert het bedrijf zijn diensten via één schaalbaar en beveiligd platform. Hiermee bouwt Dimension Data voort op zijn expertise op het gebied van het beheren en integreren van multi-vendor-oplossingen.

De voordelen van de managed services van Dimension Data:

  • Next-generation automatiseringsmogelijkheden – Toegang tot service delivery, uitgebreide analyses en procesontwikkeling – in combinatie met proactief, near-realtime inzicht in en controle van prestaties. Het bekroonde Manage Centre-portal biedt een compleet overzicht van de prestaties van elke IT-omgeving.
  • Toonaangevende flexibiliteit en schaalbaarheid – Mogelijkheid om op te schalen binnen snelgroeiende bedrijfsomgevingen met minimaal risico op downtime, en toegang tot end-to-end-beheer en inzicht in multi-vendor- en multi-technologie-infrastructuren.
  • Toonaangevende klantervaring – Gespecialiseerde client success managers helpen bij de adoptie van diensten en staan klaar om vragen te beantwoorden en snel problemen op te lossen. Verder bieden ze continue ondersteuning voor verbeteringen en innovaties en de mogelijkheid om gebruik te maken van de expertise en het vermogen van toonaangevende experts.
  • Cross-technologische expertise Diepgaande expertise op meerdere technologische gebieden, waaronder networking, collaboration, security, customer experience en bedrijfsapplicaties die gebruikmaken van sterke, wereldwijde samenwerkingen met toonaangevende technologieleveranciers.

Bill Padfield, Group COO Transformation and Services van Dimension Data: “Ons wereldwijde managed-services- en service-delivery-platform heeft de end-to-end-customerjourney opnieuw gedefinieerd. Het vereenvoudigt het beheer van IT-operations en neemt de druk van dagelijkse activiteiten weg. En dat allemaal terwijl klanten profiteren van de relatie van Dimension Data met andere NTT-bedrijven en toonaangevende leveranciers van oplossingen."

 

###

 

Over Dimension Data

Dimension Data, opgericht in 1983 en met een omzet van 8 miljard dollar, is wereldwijd marktleider in het ontwerpen, optimaliseren en managen van moderne technologieomgevingen. Hierdoor kunnen klanten data ten volle benutten in dit digitale tijdperk door deze om te zetten in informatie en daar inzichten uit te winnen. Dimension Data heeft 28.000 werknemers in 47 landen. Het bedrijf brengt de beste technologie ter wereld van marktleiders en nichepioniers samen – aangevuld met de dienstverlening die klanten nodig hebben – van consulting, technische en supportdiensten tot en met volledige managed services. Dimension Data is trots lid van de NTT Group. Ga naar www.dimensiondata.com/nl-nl.

[1] http://www.dimensiondata.com/insights/customer-experience-benchmarking-report-2019?utm_source=PressRelease&utm_medium=Referral&utm_campaign=CXBR2019&utm_content=CXBR2019Homepage&utm_SFDC_CampaignID=701D00000014fga

[2] https://www.nttsecurity.com/en-uk/landing-pages/risk-value-2018

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-03-04T15:09:07.000Z Dimension Data
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.