Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

In deze 4 stappen pas jij knowledge management toe in jouw bedrijf

Dit artikel delen:

Knowledge management: een begrip dat veel voorkomt op de werkvloer. Knowledge magement zorgt ervoor dat kennis en informatie wordt vastgelegd voor iedereen binnen het bedrijf. Dit is belangrijk om snel en productief te kunnen werken. Al met al zal het ervoor zorgen dat het bedrijf op rolletjes zal lopen. Maar, hoe pas je knowledge management eigenlijk toe? Dankzij de onderstaande vier stappen kunnen wij jou én jouw bedrijf op weg helpen.

Stap 1: Werk samen met een expert

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen: knowledge management is niet binnen een paar tellen toegepast binnen jouw bedrijf. Een bedrijf dat aan het groeien is, zorgt ervoor dat de kennis en informatie ook aan het groeien is. Dagelijks moet jouw bedrijf waarschijnlijk heel wat informatie zien te verwerken en daar biedt knowledge management een oplossing voor. Het is dus belangrijk om te bepalen hoe je al deze data vast gaat leggen en hoe jouw werknemers bij deze informatie kunnen komen. Wanneer je niet goed weet waar je moet beginnen, kan een expert van IrisECM jou hierbij helpen. Zij hebben jarenlange ervaring wat betreft knowledge management en zullen er samen met jou voor zorgen dat je goed van start gaat.

Stap 2: Houd het bedrijf op de hoogte

Knowledge management toepassen in jouw bedrijf doe je niet alleen. Sterker nog, dit kán niet in je eentje. De kennis en informatie van het bedrijf moet namelijk voor iedereen toegankelijk zijn om knowledge management überhaupt te kunnen toepassen. Het is daarom belangrijk om het personeel op de hoogte te houden van de ontwikkelingen en laat het personeel onderling ook kennis en informatie met elkaar delen. Dat is namelijk al een stap in de goede richting.

Stap 3: Kies een tool

Om knowledge management toe te kunnen passen is een tool eigenlijk onmisbaar. Een tool die de informatie voor jou kan opslaan, verwerken en kan delen. Vooral dat laatste, het delen van de informatie, is belangrijk. Je wil immers kennis en informatie delen met jouw werknemers, in plaats van dat je de informatie voor jezelf houdt. Kies daarom ook voor een tool die openbaar is voor iedereen die baat heeft bij informatie over de organisatie.

Stap 4: Verwerk en meet de informatie

Natuurlijk wil je weten of knowledge mangement daadwerkelijk resultaat heeft opgeleverd binnen jouw bedrijf. Je hebt immers niet voor niets al deze toepassingen doorgevoerd. Het is daarom belangrijk om de resultaten van de tool erbij te pakken en deze te verwerken en te meten. En na een keer meten is het niet klaar: je moet door blijven gaan, want knowledge management is een cyclus.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-08-02T10:21:48.000Z 24webvertising
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.