Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

In deze 4 stappen pas jij knowledge management toe in jouw bedrijf

2 augustus 20223 minuten leestijdWerkplek & Beheer

Knowledge management: een begrip dat veel voorkomt op de werkvloer. Knowledge magement zorgt ervoor dat kennis en informatie wordt vastgelegd voor iedereen binnen het bedrijf. Dit is belangrijk om snel en productief te kunnen werken. Al met al zal het ervoor zorgen dat het bedrijf op rolletjes zal lopen. Maar, hoe pas je knowledge management eigenlijk toe? Dankzij de onderstaande vier stappen kunnen wij jou én jouw bedrijf op weg helpen.

Stap 1: Werk samen met een expert

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen: knowledge management is niet binnen een paar tellen toegepast binnen jouw bedrijf. Een bedrijf dat aan het groeien is, zorgt ervoor dat de kennis en informatie ook aan het groeien is. Dagelijks moet jouw bedrijf waarschijnlijk heel wat informatie zien te verwerken en daar biedt knowledge management een oplossing voor. Het is dus belangrijk om te bepalen hoe je al deze data vast gaat leggen en hoe jouw werknemers bij deze informatie kunnen komen. Wanneer je niet goed weet waar je moet beginnen, kan een expert van IrisECM jou hierbij helpen. Zij hebben jarenlange ervaring wat betreft knowledge management en zullen er samen met jou voor zorgen dat je goed van start gaat.

Stap 2: Houd het bedrijf op de hoogte

Knowledge management toepassen in jouw bedrijf doe je niet alleen. Sterker nog, dit kán niet in je eentje. De kennis en informatie van het bedrijf moet namelijk voor iedereen toegankelijk zijn om knowledge management überhaupt te kunnen toepassen. Het is daarom belangrijk om het personeel op de hoogte te houden van de ontwikkelingen en laat het personeel onderling ook kennis en informatie met elkaar delen. Dat is namelijk al een stap in de goede richting.

Stap 3: Kies een tool

Om knowledge management toe te kunnen passen is een tool eigenlijk onmisbaar. Een tool die de informatie voor jou kan opslaan, verwerken en kan delen. Vooral dat laatste, het delen van de informatie, is belangrijk. Je wil immers kennis en informatie delen met jouw werknemers, in plaats van dat je de informatie voor jezelf houdt. Kies daarom ook voor een tool die openbaar is voor iedereen die baat heeft bij informatie over de organisatie.

Stap 4: Verwerk en meet de informatie

Natuurlijk wil je weten of knowledge mangement daadwerkelijk resultaat heeft opgeleverd binnen jouw bedrijf. Je hebt immers niet voor niets al deze toepassingen doorgevoerd. Het is daarom belangrijk om de resultaten van de tool erbij te pakken en deze te verwerken en te meten. En na een keer meten is het niet klaar: je moet door blijven gaan, want knowledge management is een cyclus.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Een stortvloed aan ai-tools; ServiceNow drinkt zijn eigen champagne

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    ActueelCarrière

    Unica-ceo Andringa: ‘Wij nemen de regiefunctie nog steviger in handen’

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eerste overname IT Local onder Smizer: Infotune ICT

    ActueelOverheid

    Rijk moet meer vissen uit eigen ict-vijvers

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs