Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Zendesk voegt Instagram messaging toe aan support-aanbod

22 oktober 20203 minuten leestijdSoftware & Development

Zendesk heeft Instagram messaging toegevoegd aan het customer support-aanbod. Dit betekent dat bedrijven nu rechtstreeks vanuit Zendesk klantondersteuning kunnen bieden via Instagram. Deze aankondiging sluit aan bij de continue investering van het bedrijf in nieuwe social messaging-kanalen.

Zendesk heeft Instagram messaging toegevoegd aan het customer support-aanbod. Dit betekent dat bedrijven nu rechtstreeks vanuit Zendesk klantondersteuning kunnen bieden via Instagram. Deze aankondiging sluit aan bij de continue investering van het bedrijf in nieuwe social messaging-kanalen en de nieuwe, moderne werkomgeving waarin bedrijven met klanten in contact komen, met hen kunnen communiceren en waarin transacties mogelijk zijn. 

De Messenger API voor Instagram helpt bedrijven bij het efficiënt beheren van vragen aan de klantenservice die  binnenkomen via Instagram messaging. Met deze API kunnen bedrijven onder andere eenvoudig gesprekken voeren met klanten die reageren op een story en direct messages (DM’s) versturen. Bijvoorbeeld:  

  • Een retailer die een DM van een klant ontvangt over de status van zijn bestelling, kan die klant direct vanuit Zendesk een antwoord sturen met nauwkeurige verzendinformatie.
  • Een klant die door Instagram scrolt en een story van een merk bekijkt waarin een kerstuitverkoop wordt gepromoot, kan onmiddellijk een bericht sturen voor meer informatie. De klant ontvangt dan een persoonlijk antwoord van een support-medewerker, met bijvoorbeeld een promotiecode, link naar een website of verzendinformatie. Al deze informatie blijft bewaard in de gespreksgeschiedenis voor het moment dat een klant een aankoop doet. Het is het niet langer nodig om bij vragen over te schakelen naar een ander communicatiekanaal, zoals telefoon of e-mail.

Door de API direct te integreren in het Zendesk-platform is het makkelijk voor bedrijven om direct aan de slag te gaan met Instagram. Bij de start* hebben klanten van Zendesk meteen toegang tot deze mogelijkheden via de werkomgeving van de supportmedewerker. Ook is het mogelijk om functies voor Instagram in te schakelen in andere software die is ontwikkeld met Zendesk. 

In de periode van februari tot augustus van dit jaar steeg het aantal vragen aan de klantenservice via kanalen als Whatsapp, Facebook Messenger en DM’s via Twitter met bijna 50 procent. Volgens het Benchmark report van Zendesk behalen messaging apps bovendien de hoogste klanttevredenheidsscores, met een CSAT van 98 procent. Met maandelijks meer dan een miljard actieve gebruikers is Instagram voor bedrijven een belangrijk kanaal om aan hun aanbod toe te voegen. 

“Bij Zendesk willen we het bedrijven zo eenvoudig mogelijk maken om via elk kanaal met klanten te communiceren, en sociale media krijgen nu steeds meer de voorkeur van de klant. Alle messaging-gesprekken via sociale kanalen worden nu gemakkelijk samengebracht op een plek binnen Zendesk”, stelt Mike Gozzo, VP Product bij Zendesk. “Instagram is enorm populair en daarom een belangrijke toevoeging voor bedrijven, die ook via dat kanaal klanten op een snelle, consistente en persoonlijke manier willen helpen.” 

“We zijn heel blij dat Zendesk nu ook ondersteuning voor Instagram messaging aanbiedt. Meer dan ooit communiceren zowel mensen als bedrijven via messaging-kanalen. Voor bedrijven is Instagram hierbij een cruciaal platform om met  klanten in contact te komen een sterke relatie op te bouwen”, zegt Konstantinos Papamiltiadis, VP Platform Partnerships bij Messenger. “Messenger API-ondersteuning voor Instagram betekent dat bedrijven en ontwikkelaars klantcommunicatie via Instagram nu op grote schaal kunnen beheren.” 

* De API is momenteel beschikbaar voor een beperkt aantal klanten met ‘early access’, meer informatie over een bredere beschikbaarheid volgt in 2021.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Computable.nl

    De principes van cloud-native techniek

    Cloud-native technologieën voegen flexibiliteit, schaalbaarheid en beveiliging toe en verlagen de operationele kosten voor de IT-omgeving. Hoe dragen Kubernetes, KEDA en AKS hieraan bij?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Een stortvloed aan ai-tools; ServiceNow drinkt zijn eigen champagne

    ActueelOverheid

    Dictu sluit applicatiecontract met CGI, IBM, Sogeti, Sopra Steria, TCS en Circle8

    OpinieSoftware & Development

    SAM: jouw bondgenoot tegen shelfware

    ActueelOverheid

    Ministerie BZK negeert advies AcICT over stilleggen Digipoort

    man kijkt naar het korte nieuwsoverzicht van Computable
    ActueelCarrière

    Kort: Aanvalsdetectie ai-agents, kenniskloof cio’s, overnames Wolters Kluwer, Esprit ICT en Main

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs