Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

NTT brengt grootste geconnecteerde stadion naar de Tour de France Femmes

4 juli 20224 minuten leestijdData & AI

NTT Ltd., toonaangevende specialist op het gebied van IT-infrastructuur en -diensten, gebruikt technologie en innovatie om de fanbeleving te verrijken tijdens zowel de Tour de France als de Tour de France Femmes avec Zwift.

In 2022 vindt de eerste vrouwenwedstrijd plaats op de Champs-Elysées op 24 juli 2022 – de slotdag van de mannenrace. Aan de vrouweneditie, die eindigt op 31 juli 2022 op La Super Planche des Belles Filles, nemen 24 ploegen van 6 renners deel. NTT is inmiddels al 8 jaar de officiële technologiepartner van de Tour. 

Voor het allereerst, en net nu de populariteit van het vrouwenwielrennen toeneemt, brengt NTT de fans dichter bij de actie. Het bedrijf zet deze bijzondere gebeurtenis in de schijnwerpers door de implementatie van real time tracking van de renners, het Race Center en voorspellende modellen als ondersteuning van de Tour de France. Dit concept omvat onder meer @letourdata, een datagestuurde storytelling op sociale media en tv. Profielen van renners en teams, en de nieuwe koersradio geven unieke inzichten in het professionele vrouwenpeloton. ​ 

Daarnaast lanceert NTT samen met A.S.O. tal van nieuwe en verbeterde digitale diensten om fans overal ter wereld – zowel thuis als langs het parcours – een optimale ervaring aan te bieden: ​ 

  • Digital Human: NTT heeft een interactieve kiosk ontwikkeld met een door AI gegenereerde, realistische menselijke avatar die relevante informatie over de koers en toeristische trekpleisters geeft. Deze technologie wordt ingezet in de officiële fanshop bij de Grand Départ in Kopenhagen en in de Technical Truck van NTT aan de finish van elke rit.
  • Verbeterde 3D digitale tweeling: Vorig jaar creëerde NTT een digitale tweeling van het evenement. Zo konden medewerkers van de Tour in real time zien wat zich afspeelde, de activiteiten stroomlijnen en waar nodig bijsturen om te garanderen dat de wedstrijd vlot verliep. Voor deze editie werd de technologie geperfectioneerd. Het systeem is nu nog meer geconnecteerd, voor een slimmere organisatie van de race. Op die manier kan men sneller en beter geïnformeerd beslissen in een uiterst complexe omgeving die voortdurend verandert.
  • Strava-partnerschap: @letourdata – NTT’s kanaal voor live storytelling in samenwerking met Strava – brengt realtimevergelijkingen tussen amateurs, profs en de bergkoning (of snelste tijden) op de sociale media en tijdens de Tour-uitzendingen.

“Het vrouwenwielrennen zit in de lift. Dat werd duidelijk met de editie 2020 van La Course by Le Tour de France avec FDJ, die ruim 30 miljoen tv-kijkers trok. We zijn ontzettend trots dat we de fanbase blijven uitbreiden en een rol spelen in deze historische mijlpaal voor het vrouwenwielrennen. Als het gaat om gelijkheid in de wielersport is er nog veel werk aan de winkel. Maar we zijn enorm gedreven en zetten alles op alles om de toegankelijkheid van de sport te vergroten. Dankzij onze technologie kunnen we de koers naar meer fans dan ooit tevoren brengen”, verklaart Michele McGuire, Vice President of Managed Services Delivery Europa bij NTT Ltd. 

“Op technologisch vlak is zowel de mannen- als de vrouweneditie van de Ronde van Frankrijk buitengewoon dynamisch. Er is toegang tot realtimegegevens nodig voor een continu en vlekkeloos verloop én om de fans beter te informeren en maximaal te betrekken. Met zijn totaalpakket van oplossingen en zijn knowhow blijft NTT A.S.O. ondersteunen bij de transformatie van de beroemde wielerwedstrijd”, besluit McGuire. 

“Bij A.S.O, zijn we bijzonder trots om de Tour de France Femmes avec Zwift te lanceren en te kunnen rekenen op belangrijke technische partners zoals NTT. Onze samenwerking met NTT staat erom bekend om fans dichter bij de actie te brengen. 2022 is een memorabel jaar voor het vrouwenwielrennen. Fans overal ter wereld zijn ongelooflijk enthousiast om de eerste Tour de France Femmes avec Zwift te beleven”, aldus Julien Goupil, Media & Partnerships Director bij A.S.O. ​ 

NTT staat A.S.O. nu bij voor 4 events in het vrouwenwielrennen: als officiële technologiepartner van de Tour de France Femmes avec Zwift, Parijs-Roubaix voor vrouwen, de Waalse Pijl voor vrouwen en Luik-Bastenaken-Luik voor vrouwen. Meer weten over hoe NTT A.S.O. ondersteunt? Bezoek https://services.global.ntt/tourdefrance.

Volg @letourdata op Twitter en zoek naar de racevoorspellingen van NTT via #NTTPredictor. ​ 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    AchtergrondData & AI

    ISO 42001 veelbelovend als standaard voor verantwoorde ai

    Maersk containerschip in de Rode Zee
    ActueelData & AI

    Verbetering nodig bij Digitale Infrastructuur Logistiek

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelData & AI

    IBM investeert miljarden in VS

    vrouw maakt foto van fiets met ai-tool
    ActueelData & AI

    Deze ai-tool checkt de prijs van koopjes op koningsdag

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs