Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Verkoopresultaten verbeteren door middel van een beter webdesign

Tijdens de corona crisis is het duidelijk geworden dat webshops meer en meer de norm van het shoppen zijn. De online resultaten waren nog nooit zo goed als tijdens de verschillende lockdowns en online verkoopcijfers gingen door het dak. Toch geldt dit nog met name voor de grote, gerenommeerde partijen. Er zijn helaas nog te veel online ondernemers die kansen op betere verkoopresultaten laten liggen. Een oorzaak hiervan kan zijn dat het webdesign van de website nog niet optimaal is om conversies te stimuleren. Hoe zorg je er als ondernemer voor dat je webdesign voor nog betere verkoopresultaten zorgt?

Wat is webdesign en het belang ervan?

Kortgezegd is webdesign het ontwerp van jouw website. Een webbouwer kan een website bouwen, ofwel door hard te coderen, of door CMS tools als Wordpress te gebruiken. Tijdens het creëren van een website is het van belang dat de klant in het achterhoofd wordt gehouden: zijn alle pagina’s overzichtelijk, duurt het laden niet te lang en doet alle techniek het? Als een website vastloopt, of te lang moet laden, is de kans groot dat klanten weer vertrekken, of bouncen, zoals webdesigner zeggen. Kortom, het ontwerp van je website is van essentieel belang of klanten te binden.

Hoe vind ik een webdesigner?

Als je als ondernemer zelf geen kennis of tijd hebt om een website te bouwen kun je een externe webdesigner inschakelen. Deze kun je makkelijk online vinden, al is de keuze vaak groot. Omdat je een webdesigner wilt die op jouw wensen aansluit is het handig een vergelijking te maken tussen een aantal verschillende webbouwers. Op Trustlocal.be vind je bijvoorbeeld een eenvoudig overzicht met verschillende partijen. 

Ik heb een webdesigner, hoe zorgen we voor betere verkoopresultaten?

Als je een webdesigner hebt gevonden is de eerste stap gezet. De tweede stap is om je doelen overzichtelijk te krijgen, en verbeterpunten en metrics te vinden die je naar je doelen helpen. Je doel is natuurlijk om betere verkoopresultaten te draaien. Een aantal punten die je met je webdesigner kan bespreken om dit te bewerkstelligen zijn: 

  • De lay-out van je website: ziet je website er fraai uit, of kan deze een make-over gebruiken?;
  • Werken alle pagina’s?;
  • Is de website snel genoeg?; 
  • Is de website toegankelijk voor mijn doelgroep? 

Zo zijn er veel zaken om te bespreken met je webdesigner. Het is vaak het makkelijkst dit op kantoor te bespreken. Webbouwers zitten door het hele land, dus ook bij jou in de buurt. Als je in het Noorden woont zoek je misschien wel Webdesign Turnhout. Als je eenmaal op kantoor bent geweest gaat de webdesigner aan de slag, en zetten jullie samen een stap naar nog betere verkoopresultaten!

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-03-23T09:01:07.000Z LEQUAL
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.