1. Doe Social
Dé manier om je webshop bij mensen onder de aandacht te brengen die niet direct zoeken naar jouw product of dienst, is onder andere door social media in te zetten. Niet alleen het actief zijn door middel van posts en likes is hierbij voldoende. Om echt meters te maken, zowel qua verkopen als followers, is het nodig om meer te doen. Denk aan het betaald posten van content in de doelgroep die aansluit bij jouw product. Het fijne van social media is dat je hier heel gericht te werk kunt gaan, van leeftijd tot woonplaats, je kunt je targetgroep heel specifiek maken. Pas wel een beetje op met wat je post, sommige zaken kunnen irritatie opwekken.
2. Ieder zijn app
Een app is echt niet alleen meer weggelegd voor de grote multinationals of organisaties. Een app laten maken in Amsterdam is bijvoorbeeld snel gebeurd. Het maakt het zoeken van producten veel fijner, en door éénmaal een app te downloaden zullen mensen in de toekomst ook sneller weer wat bij jou bestellen. Investeren hierin is iets wat zich zeker gaat uitbetalen in de omzet. En daarnaast kun je ze (af en toe!) een pushmelding sturen met bijvoorbeeld een leuke kortingscode.
3. Goed verpakt
Een keer iets aan mensen verkopen is leuk, maar je wilt natuurlijk niets liever dan dat iemand structureel klant wordt, en voor grote bedragen spullen gaat kopen. Daarom is klantenbinding zeer belangrijk. Dit doe je niet alleen online, maar ook zeker offline. Denk aan het versturen van een pakketje in een leuke verpakking, een handgeschreven kaartje bij een bestelling of juist een klein gratis presentje. Mensen onthouden en waarderen dit. Ze zullen dan ook snel terugkomen bij jouw webshop.
Kortom, een webshop runnen is ook vandaag de dag zeker nog lucratief. Het vergt echter wel wat acties om je te onderscheiden van de concurrent. Maar wanneer je dit slim en effectief doet, kun je er een leuke boterham én veel plezier aan over houden.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: