Managed hosting door True
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

OGD start met AI en machine learning

OGD ict-diensten leidt komend jaar met haar interne innovatieve start-up medewerkers op tot experts op het gebied van machine learning en artificial intelligence (AI). De komende maand brengen de eerste acht medewerkers hun kennis in de praktijk. Dit gebeurt vanuit de Kennis en Innovatie-unit van het bedrijf, die voortdurend kansen onderzoekt, markten ontdekt en daarmee verrassende nieuwe diensten en producten ontwikkelt.

DELFT, 11 JUNI 2018     

OGD ict-diensten leidt komend jaar met haar interne innovatieve start-up medewerkers op tot experts op het gebied van machine learning en artificial intelligence (AI). De komende maand brengen de eerste acht medewerkers hun kennis in de praktijk. Dit gebeurt vanuit de Kennis en Innovatie-unit van het bedrijf, die voortdurend kansen onderzoekt, markten ontdekt en daarmee verrassende nieuwe diensten en producten ontwikkelt.

OGD ziet grote kansen op het vlak van AI en machine learning. Volgens de ict-dienstverlener is dit de volgende toegepaste stap na big data en de cloud. Bedrijven zijn inmiddels redelijk goed in het verzamelen van grote hoeveelheden data. Nu is het de vraag wat zij daarmee gaan doen. Machine learning en AI combineren data slim en ontdekken zo patronen die mensen niet zomaar herkennen. Hiermee speel je proactief in op de wereld om je heen en kun je allerlei processen versnellen en verbeteren. “Voor klanten zit hierin een grote verborgen potentie”, legt Stefan Tuijt, hoofd Innovatie bij OGD, uit: “Een eerste stap zie ik in het voorspellen van belangrijke trends in de interne bedrijfsvoering, zodat organisaties van binnenuit succesvoller worden.

OGD zet daarom vol in op de marktgerichte competentieontwikkeling van een groep medewerkers op het gebied van AI en machine learning. Creativiteit, techniek en een lerende houding combineren zij met regelmatige klantgesprekken tot nieuwe proposities. De medewerkers verfijnen hun skills bijvoorbeeld met het bouwen van een intelligente chatbot. In contact met klanten achterhalen zij de behoeftes in de markt. Zo speelt OGD gericht in op de klantvraag en helpt de ict-dienstverlener klanten om vraagstukken op te lossen en de business te optimaliseren.

Op dit moment is OGD in gesprek met verschillende partners en klanten over een samenwerking op het gebied van AI en machine learning.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2018-06-11T15:34:58.000Z OGD ict-diensten
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.