Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Partnerschap Freshworks en Meta voor verbetering klantenervaring

Dankzij de integratie van Freshworks CRM en CX met WhatsApp, Instagram Messaging en Facebook Messenger op het Freshworks Neo platform kunnen medewerkers van de klantenservice nu op grote schaal geavanceerde, gepersonaliseerde berichten sturen .

Freshworks Inc. kondigt aan dat bedrijven over de hele wereld hun klantenbinding hebben verhoogd door de conversational AI bots van Freshworks te gebruiken om de communicatie met klanten via WhatsApp, Instagram Messaging en Facebook Messenger te automatiseren. Internationale bedrijven zoals MTN Kameroen in Afrika, Body & Fit in Europa en The Giving Movement in Dubai hebben de efficiëntie van hun klantenondersteuning op de berichtenplatforms van Meta verhoogd met behulp van de FreshchatTM, FreshdeskTM en FreshsalesTM producten van Freshworks.  

Voor meer dan twee miljard dagelijks actieve WhatsApp-gebruikers, bijna twee miljard dagelijkse Facebook-gebruikers en meer dan twee miljard maandelijkse Instagram-gebruikers vergemakkelijkt Meta 's werelds populairste messagingkanalen. De integraties van Meta Business Messaging met de CX- en CRM-producten van Freshworks maken de interactie met klanten en prospects voor support-, sales- en marketingteams makkelijker. Met de AI-bots van Freshworks kunnen bedrijven messaging journeys voor elk kanaal op maat maken en automatiseren, workflows voor meerdere kanalen of talen configureren en bots efficiënt trainen met NLP-leermogelijkheden. 

“Messaging is de manier waarop mensen en bedrijven willen communiceren en zaken gedaan willen krijgen. Organisaties van klein tot groot omarmen deze verschuiving en vinden nieuwe mogelijkheden om hun klantcontacten te verbeteren, support te leveren en sales te stimuleren”, aldus Kyle Jenke, Business Messaging, Director Partnerships bij Meta. "We zijn erg tevreden hoe we met Freshworks samenwerken om WhatsApp voor meer bedrijven in te zetten en zo de hele customer journey op ons platform beter te managen." 

Uit onderzoek van Forrester blijkt dat 68% van de consumenten bij een aankoop de voorkeur geven aan een bedrijf met wie ze op een gemakkelijke manier kunnen communiceren.  

Daarom bieden bedrijven als The Giving Movement hoogwaardige klantbetrokkenheid via de WhatsApp- en Instagram-integraties van Freshworks. Het duurzame modemerk beantwoordt niet alleen vragen, maar communiceert vooral proactief en dat is wat hun internationale klanten waarderen.

"Wij zijn een purpose-driven merk en geloven in een klantgerichte aanpak. Met de oplossing van Freshworks kunnen wij met onze klanten communiceren via het kanaal van hun keuze. Met de omnichannel-functie kunnen we vragen van klanten uit meerdere kanalen in één overzicht behandelen en zo onze visie via onze klantencommunity uitdragen", verduidelijkt Nick Fisher, COO van The Giving Movement.

MTN Kameroen is de lokale vestiging van het grootste telecombedrijf in Afrika en gebruikt de integratie van Freshworks met de messagingkanalen van Meta om zijn doel te bereiken, namelijk meer digitale communicatie en het bieden van meer contactmogelijkheden. “Ongeveer twee jaar geleden was onze digitale bereikbaarheid voor klantensupport 20 procent, waarbij een meerderheid van onze klanten naar onze fysieke winkels kwam. Nu is dat naar ruim 40% gegroeid door de Freshchat-integratie met Whatsapp en andere digitale kanalen. We zijn ervan overtuigd dat dit aantal in de nabije toekomst zal blijven groeien door de digitalisering van onze kanalen", zegt Imani Masuke, Specialist Digital & Innovation van MTN Kameroen.

Omnichannel klantenservice is ook makkelijker geworden met Freshworks producten. Body & Fit, een wereldwijde fitness- en voedingsretailer, wilde Instagram Direct Messaging toevoegen aan hun mix aan kanalen voor klantenservice. Gerben Tegenbosch, Global Head of Customer Service, Body & Fit legt uit: "Bij Body & Fit werken we veel met influencers. Daarom zijn onze klanten en wijzelf erg actief op Instagram. Dankzij de Freshworks-Instagram integratie voorzien wij ze met de beste support via Instagram Messaging.” 

"De samenwerking met Meta geeft een duidelijke meerwaarde aan de producten van Freshworks. Freshchat en Freshmarketer integreren naadloos met de belangrijkste messagingplatforms van Meta -WhatsApp, Instagram Messaging en Facebook Messenger. Dit maakt het voor bedrijven makkelijker en sneller te communiceren met hun klanten, wat leidt tot een betere klantervaring", zegt Prakash Ramamurthy, Chief Product Officer bij Freshworks.  

Met het Freshworks NeoTM-platform en de native integraties met populaire communicatiekanalen kunnen bedrijven deze kanalen nu uitbreiden en laten groeien, zonder dat ze te maken krijgen met hoge ontwikkelkosten, complexe implementaties of behoefte aan IT-ondersteuning. Dit voorkomt frictie bij het opschalen van communicatie via berichtenapps en maakt het gemakkelijk om in te spelen op veranderende klantbehoeften. 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2023-02-08T14:20:24.000Z Progress Communications


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.