Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

CX-bedrijf Hello Customer breidt uit

27 september 20193 minuten leestijdFinanciële dienstverlening

Hello Customer, een Belgische specialist voor Kunstmatige Intelligentie (KI) en klantervaring (CX), slaat zijn vleugels uit in Europa. Na een financieringsronde van twee miljoen euro in het vierde kwartaal van 2018 versnelt Hello Customer zijn groei om een nieuwe vorm CX mogelijk te maken en ISAAC verder te ontwikkelen. ISAAC is een KI-gebaseerde tekstanalyse-engine die bedrijven helpt om feedback van klanten om te zetten in betere winstgevendheid.

Hello Customer heeft zijn hoofkwartier in Gent en is van plan in de komende maanden vestigingen in Spanje en Frankrijk te openen. Het bedrijf neemt ook deel aan het evenement Customer Experience Management in Telecoms Europe dat van 30 september tot 2 oktober plaatsvindt in Barcelona. Samen met zijn klant Telenet organiseert Hello Customer een sessie met de titel “Klant-verlies en -feedback koppelen – ontwikkel jouw klantenbindingsstrategie met de juiste CX-technologie”.

De kracht van klantenfeedback Er zijn genoeg marktonderzoekers, multiplechoicevragenlijsten en enquêtes met selectievakjes in deze wereld. Hello Customer voegt daar niet nog een vragenlijst aan toe. Het bedrijf gelooft niet dat dit de juiste manier is om klanten te leren kennen en te begrijpen waar ze om geven. De meeste bedrijven geloven dat klanten vertrekken vanwege ontevredenheid over het product of de dienst, maar dat is slechts het geval voor 14% van de klanten. In feite vertrekt 68% van de klanten omdat ze denken dat het merk niet om hen geeft.

Hello Customer moedigt merken aan hun klanten volledig te begrijpen en te achterhalen waarom zij bij hen of een concurrent kopen. En stelt hen in staat om deze informatie te verwerken. Dit is de sleutel om klantverlies te voorkomen en met zo gering mogelijke inspanningen zo veel mogelijk klanten te behouden. Volgens Brand Keys kost het werven van nieuwe klanten tot elf keer meer dan het behouden van bestaande klanten.

AI-gebaseerd CX platform De meeste feedback-platforms gebruiken tekstanalyse als add-on na een traditionele enquête. Hello Customer biedt met ISAAC een innovatieve aanpak, een tekstanalyse-engine die de verzamelde feedback met een nauwkeurigheid van 95% automatisch categoriseert in de belangrijkste zakelijke criteria. Eindeloos lange analyseprocessen zijn zo overbodig.

Vanwege zijn fijnzinnigheid en nauwkeurigheid heeft ISAAC maar één vraag nodig om de klantinzichten te leveren die merken nodig hebben. Dit maakt Hello Customer uniek als CX-technologieplatform. Het helpt om een klantgerichte cultuur te realiseren door alle feedback te koppelen en door toepassing van Kunstmatige Intelligentie echte inzichten te creëren.

“Veel bedrijven meten al jaren de klanttevredenheid, maar hebben nog niet de sleutel gevonden om deze feedback toe te passen. Dankzij Hello Customer zullen ze eindelijk in staat zijn om de stem van hun klanten te horen en de juiste ervaring te creëren”, aldus Leslie Cottenje, CEO van Hello Customer. “Onze uitbreiding in Europa sluit aan bij de groeiende, wereldwijde behoefte om aan de verwachtingen van de klant te voldoen. Ook zal deze stap bijdragen aan de groei van Hello Customer.” 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Hoe krijgen we weer grip op cloud-kosten?

    De enorme toename van public cloud gebruik binnen organisaties zorgt voor uitdagingen in de relatie tussen IT en Finance. Samen zijn ze de grip op de cloud-kosten kwijtgeraakt.

    Computable.nl

    Cybercrime Trendrapport 2024

    Een uitgebreide paper over de nieuwste bedreigingen en ruim 50 best-practices in beveiliging.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Kort: reorganisatie bij TomTom, investeringen in ai betaalt zich snel uit (en meer)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: TU/e lanceert nieuw high-tech-onderzoeksinstituut, veel minder cyberincidenten in Nederland (en meer)

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Kort: Mollie komt met betaalterminal Tap, Orange Quantum Systems schaalt quantumtesten op (en meer)

    ActueelSoftware & Development

    Kort: 10 miljoen voor Wuunder, TCS kennispartner verzekeraars, Frans factuurplatform naar Benelux (en meer)

    ActueelData & AI

    Kort: Salesforce koopt alsnog Informatica, datacenters openen deuren voor publiek (en meer)

    Stokje doorgeven
    ActueelCarrière

    Kort: Ceo Rosado van Outsystems doet stap terug, Kwetsbaarheidsdatabase EUVD ziet licht, Rabobank Pensioenfonds in zee met AZL (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs