Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Zo kan een goed webdesign bijdragen aan een beter verkoopresultaat

14 februari 20223 minuten leestijdCloud & Infrastructuur

Dat een webshop de digitale etalage is voor ondernemingen, hoef je de meeste ondernemers niet te vertellen. Dat is algemeen bekend. Wat veel mensen niet altijd realiseren is dat de manier waarop je deze etalage inricht, een enorm verschil kan maken in de verkoopresultaten. In dit artikel geven we je inzicht hoe een goed webdesign kan bijdragen aan een beter verkoopresultaat.

Hoe werkt een website design op het brein van de mens?

Je zou wellicht zeggen dat de vindbaarheid van je website en het aanbod zelf de allesbepalende factoren zijn voor je conversiepercentage. Dit is niet geheel waar. Het design van je website speelt hier ook een zeer grote rol in. De vormgeving van je digitale etalage heeft namelijk zeer veel invloed op het brein van een mens. Wordt hierdoor de “koop-knop” ingedrukt of juist niet? Een heel praktisch voorbeeld hiervan is de indeling van de website. Hierbij spelen factoren zoals het gebruiksgemak en het toenemende gebruik van mobiele devices een belangrijke rol. Het mobiele gebruik heeft bijvoorbeeld de gewoonte van de gebruiker om van links naar rechts te lezen veranderd. De gebruiker scrolt nu veel meer van beneden naar onder. Een website kan tegenwoordig veel beter verticaal worden ingedeeld dan horizontaal. Een horizontale indeling wordt tegenwoordig als storend ervaren en dat is nu nét niet wat je wilt.

Hoe verstandig is een dynamische opbouw van een website?

Wellicht heb je de term “motion provides meaning” wel eens voorbij zien komen. Dit wil niets anders zeggen dat bewegende beelden de aandacht trekken van de bezoekers. Hoe verstandig is zo’n dynamische opbouw van een website tegenwoordig nog? Voor een desktop versie van een website zijn bewegende beelden een echte eyecatcher. Bij een mobiele gebruiker zal deze video storend worden ervaren. Er zijn dan té veel bewegingen op het kleine scherm. Voor veel mensen is dit een reden om een website heel snel te verlaten.

Vormgeving van een website draagt bij aan het versterken van de aandacht

Tot slot is het goed om je te realiseren dat de vormgeving van een website bijdraagt aan het versterken van de aandacht van je bezoeker. Wellicht heb je de neiging om zoveel mogelijk aanbod te laten zien op een website maar is dit verstandig? Uit de praktijk blijkt dat de resultaten van een webpagina met een doelgericht gekozen aanbod vele malen hoger zijn dan een pagina waarop een veelzijdig aanbod wordt gepresenteerd. Hiermee voorkom je keuzestress met een beslissing verlamming als gevolg. Less is more in dit geval.

Zoals je merkt zijn er veel eisen aan een goed webdesign. Veel ondernemers maken dan ook graag gebruik van een gespecialiseerd webdesign bureau zoals Stuurlui.nl om hun website te laten vormgeven. Hiermee wordt een investering gedaan die zichzelf zeker kan terugverdienen.  

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs