Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Zo kan een goed webdesign bijdragen aan een beter verkoopresultaat

14 februari 20223 minuten leestijdCloud & Infrastructuur

Dat een webshop de digitale etalage is voor ondernemingen, hoef je de meeste ondernemers niet te vertellen. Dat is algemeen bekend. Wat veel mensen niet altijd realiseren is dat de manier waarop je deze etalage inricht, een enorm verschil kan maken in de verkoopresultaten. In dit artikel geven we je inzicht hoe een goed webdesign kan bijdragen aan een beter verkoopresultaat.

Hoe werkt een website design op het brein van de mens?

Je zou wellicht zeggen dat de vindbaarheid van je website en het aanbod zelf de allesbepalende factoren zijn voor je conversiepercentage. Dit is niet geheel waar. Het design van je website speelt hier ook een zeer grote rol in. De vormgeving van je digitale etalage heeft namelijk zeer veel invloed op het brein van een mens. Wordt hierdoor de “koop-knop” ingedrukt of juist niet? Een heel praktisch voorbeeld hiervan is de indeling van de website. Hierbij spelen factoren zoals het gebruiksgemak en het toenemende gebruik van mobiele devices een belangrijke rol. Het mobiele gebruik heeft bijvoorbeeld de gewoonte van de gebruiker om van links naar rechts te lezen veranderd. De gebruiker scrolt nu veel meer van beneden naar onder. Een website kan tegenwoordig veel beter verticaal worden ingedeeld dan horizontaal. Een horizontale indeling wordt tegenwoordig als storend ervaren en dat is nu nét niet wat je wilt.

Hoe verstandig is een dynamische opbouw van een website?

Wellicht heb je de term “motion provides meaning” wel eens voorbij zien komen. Dit wil niets anders zeggen dat bewegende beelden de aandacht trekken van de bezoekers. Hoe verstandig is zo’n dynamische opbouw van een website tegenwoordig nog? Voor een desktop versie van een website zijn bewegende beelden een echte eyecatcher. Bij een mobiele gebruiker zal deze video storend worden ervaren. Er zijn dan té veel bewegingen op het kleine scherm. Voor veel mensen is dit een reden om een website heel snel te verlaten.

Vormgeving van een website draagt bij aan het versterken van de aandacht

Tot slot is het goed om je te realiseren dat de vormgeving van een website bijdraagt aan het versterken van de aandacht van je bezoeker. Wellicht heb je de neiging om zoveel mogelijk aanbod te laten zien op een website maar is dit verstandig? Uit de praktijk blijkt dat de resultaten van een webpagina met een doelgericht gekozen aanbod vele malen hoger zijn dan een pagina waarop een veelzijdig aanbod wordt gepresenteerd. Hiermee voorkom je keuzestress met een beslissing verlamming als gevolg. Less is more in dit geval.

Zoals je merkt zijn er veel eisen aan een goed webdesign. Veel ondernemers maken dan ook graag gebruik van een gespecialiseerd webdesign bureau zoals Stuurlui.nl om hun website te laten vormgeven. Hiermee wordt een investering gedaan die zichzelf zeker kan terugverdienen.  

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Satelliet
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Nederland en Europa te kwetsbaar in de ruimte, Huizen ruilt OGD in voor DSC (en meer)

    ActueelOverheid

    KPN en Thales bouwen soevereine cloud voor Defensie

    Storagebeheer management
    OpinieData & AI

    Vraag naar Europese storage stijgt

    ActueelSoftware & Development

    Kort: Elastique op Sri Lankaans avontuur, Panasonic helpt The AA, Main koopt Carwise-duo (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nederlandse bedrijven nog niet kansloos om EU-gelden cloud en ai  

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    Pax8 schudt met cloud-marktplaats de distributiewereld op

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs