Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

De manieren om contact met PostNL op te nemen als tech bedrijf

14 juni 20223 minuten leestijdInnovatie & Transformatie

Wie wel eens een pakketje verstuurd of misschien niet ontvangen heeft, weet hoe lastig het kan zijn om contact te leggen met PostNL. Een van de redenen hiervoor is dat PostNL ervoor gekozen heeft om op hun website veel informatie te geven. De meeste vragen en antwoorden staan hierop en daardoor vindt PostNL het minder belangrijk om ook telefonisch bereikbaar te zijn.

Met goed zoeken, is het telefoonnummer wel te achterhalen maar PostNL geeft zelf aan dat ze liever hebben dat je op een andere manier contact legt. De manieren om contact met PostNL op te nemen die volgens de PostNL effectiever zijn is contact leggen via de mail of via een chatbericht. Hoe je met PostNL contact op kunt nemen lees je hier.

Mail sturen

Een email sturen heeft in sommige gevallen een meerwaarde. Als je een track & trace code hebt van je pakket is het soms gemakkelijker om op die manier contact te leggen. Je hebt dan in ieder geval dat PostNL al de gegevens heeft die nodig zijn om op de juiste manier met je klacht om te kunnen gaan. Daarbij is het bij PostNL ook zo dat verschillende afdelingen ook met verschillende adressen werken. Als zakelijke klant kan je bijvoorbeeld op een andere manier mailcontact hebben dan als je als particulier iets wil vragen. Maar het gebruik van email wil PostNL zo veel mogelijk beperken. Ze kiezen er liever voor om het via de chat te doen.

Daan

Als je contact wilt leggen met PostNL krijg je eerst te maken met Daan. Daan is een virtuele chatmedewerker. Door het stellen van vragen, probeert hij het probleem te filteren en je zo bij de juiste persoon te krijgen. Het kan echter lastig zijn om je vraag goed en duidelijk voor Daan te verwoorden en in dat geval zou je graag willen dat je iemand aan de telefoon krijgt waar je een probleem kan neerleggen. Het contact met PostNL is lastig omdat je bijna nooit rechtstreeks kunt bellen met het bedrijf. Aan de ene kant is dit te begrijpen, zeker als je let op de hoeveelheid post en pakketten die er per dag door PostNL worden verwerkt. Aan de andere kant is het voor de klant wel fijn als dit wel zou kunnen.

De oplossing

De simpele oplossing voor dit probleem is dat je met KlantenserviceDirect wel rechtstreeks contact kan leggen met de klantenservice van PostNL. Zij hebben door hun werkwijze de beschikking over de telefoonnummers van de verschillende bedrijven. Vanuit dat oogpunt kan het daarom handig zijn om via KlantenserviceDirect contact te leggen met PostNL. Heb je nog vragen? Neem contact op met KlantenserviceDirect en zij kunnen je uitleggen hoe zij je precies kunnen helpen. 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs