Wie wel eens een pakketje verstuurd of misschien niet ontvangen heeft, weet hoe lastig het kan zijn om contact te leggen met PostNL. Een van de redenen hiervoor is dat PostNL ervoor gekozen heeft om op hun website veel informatie te geven. De meeste vragen en antwoorden staan hierop en daardoor vindt PostNL het minder belangrijk om ook telefonisch bereikbaar te zijn.
Met goed zoeken, is het telefoonnummer wel te achterhalen maar PostNL geeft zelf aan dat ze liever hebben dat je op een andere manier contact legt. De manieren om contact met PostNL op te nemen die volgens de PostNL effectiever zijn is contact leggen via de mail of via een chatbericht. Hoe je met PostNL contact op kunt nemen lees je hier.
Mail sturen
Een email sturen heeft in sommige gevallen een meerwaarde. Als je een track & trace code hebt van je pakket is het soms gemakkelijker om op die manier contact te leggen. Je hebt dan in ieder geval dat PostNL al de gegevens heeft die nodig zijn om op de juiste manier met je klacht om te kunnen gaan. Daarbij is het bij PostNL ook zo dat verschillende afdelingen ook met verschillende adressen werken. Als zakelijke klant kan je bijvoorbeeld op een andere manier mailcontact hebben dan als je als particulier iets wil vragen. Maar het gebruik van email wil PostNL zo veel mogelijk beperken. Ze kiezen er liever voor om het via de chat te doen.
Daan
Als je contact wilt leggen met PostNL krijg je eerst te maken met Daan. Daan is een virtuele chatmedewerker. Door het stellen van vragen, probeert hij het probleem te filteren en je zo bij de juiste persoon te krijgen. Het kan echter lastig zijn om je vraag goed en duidelijk voor Daan te verwoorden en in dat geval zou je graag willen dat je iemand aan de telefoon krijgt waar je een probleem kan neerleggen. Het contact met PostNL is lastig omdat je bijna nooit rechtstreeks kunt bellen met het bedrijf. Aan de ene kant is dit te begrijpen, zeker als je let op de hoeveelheid post en pakketten die er per dag door PostNL worden verwerkt. Aan de andere kant is het voor de klant wel fijn als dit wel zou kunnen.
De oplossing
De simpele oplossing voor dit probleem is dat je met KlantenserviceDirect wel rechtstreeks contact kan leggen met de klantenservice van PostNL. Zij hebben door hun werkwijze de beschikking over de telefoonnummers van de verschillende bedrijven. Vanuit dat oogpunt kan het daarom handig zijn om via KlantenserviceDirect contact te leggen met PostNL. Heb je nog vragen? Neem contact op met KlantenserviceDirect en zij kunnen je uitleggen hoe zij je precies kunnen helpen.