Sta je op het moment om een speciaal evenement te organiseren? Of het nu gaat om een concert, sportevenement, winkelopening, merklancering, cultureel evenement of een beurs, je wilt natuurlijk dat jouw publiek op de hoogte is van jouw evenement. Dit kan je doen op verschillende manieren, maar wij richten ons in dit artikel specifiek op flyermarketing.
Vooral voor veel kleine en middelgrote ondernemingen kan dit een uitstekende uitkomst bieden om publiek te bereiken. Laten we eens kijken naar de beste redenen om flyers in te zetten als promotiemateriaal.
1. Op zoek naar jouw doelpubliek met flyers
Flyers zijn een geweldige manier om jouw evenement te promoten en je doelpubliek erbij te betrekken. Dit heeft vooral te maken met de manier waarop ze worden verspreid, omdat je zelf op zoek kunt gaan naar de beste plekken waar jouw doelgroep zich vast en zeker zal bevinden. Bovendien is het een uitstekende mogelijkheid om erop te gaan en jouw klanten te leren kennen!
2. Je kunt zo creatief zijn als je wilt
Op het moment dat je besluit om flyers te gebruiken om jouw evenement te promoten, zijn er vele redenen om zo creatief mogelijk op te vallen door middel van jouw flyers. Je wilt natuurlijk dat je flyer opvalt, de aandacht van het publiek trekt en je boodschap weet over te brengen.
Op je flyer op te laten vallen, zorg ervoor dat je verschillende designmogelijkheden in gedachte neemt om de aandacht te trekken. Houd er ook rekening mee dat de meeste flyers in A4 of A5-formaat zijn en aan beide zijden bedrukt kunnen worden. Dit kan extra ruimte te bieden om jouw boodschap over te brengen en volledige informatie weer te laten geven. Een andere manieren om jouw folder in het oog te laten springen is een gelikte afwerking, zoals gevouwen flyers of papier met een glanzende of matte touch.
3. Materiaal
Laten we nog wat dieper ingaan op het materiaalaspect bij flyers drukken. Het is namelijk belangrijk dat je goed let op de vereisten van jouw tastbare object. Zelfs als het slechts een flyer is, wil je er natuurlijk voor zorgen dat het gedenkwaardig is en jouw evenement op de kaart zet. Besteed dus extra aandacht aan de kwaliteit van het ontwerp, de druk en de afwerking van de flyer.
4. Kosteneffectief
Als je een beperkt budget hebt, dan is een flyer een uitstekend marketinginstrument om op een gerichte manier jouw publiek te bereiken. Dit komt vooral omdat het goedkoop is in vergelijking met andere vormen van reclame, zoals digitale reclame, radiospotjes en televisiereclame. En omdat het gebruik van flyers een van de meest doeltreffende manieren om jouw campagne te promoten en je doelgroep te bereiken, betekent dit dat je een goed rendement op jouw investering mogelijk kunt maken!