Als bedrijf met verschillende medewerkers, wil je graag goed bereikbaar zijn en klanten in contact kunnen brengen met medewerkers zonder dat je met verschillende telefoonnummers moet gaan werken. Je kunt dan gebruikmaken van een telefooncentrale, zodat alle telefoontjes naar het vaste nummer van het bedrijf op één plek binnenkomen en van daaruit doorgezet kunnen worden naar de juiste persoon.
Ook zorgt de telefooncentrale ervoor dat men met het vaste nummer van het bedrijf naar buiten kan bellen. Maar als je de bereikbaarheid van je bedrijf en je medewerkers wilt verbeteren, is het fijn als mensen ook mobiel bereikbaar zijn. Dan komt vast-mobielintegratie, oftewel VaMo integratie, om de hoek kijken. We bespreken vier voordelen van het kiezen voor vast-mobielintegratie als bedrijf.
Verbeterde bereikbaarheid op je vaste nummer
Niet alle medewerkers zijn altijd op hun werkplek of überhaupt in het pand aan het werk. Soms moet men immers ook buiten de deur zijn voor het werk. Doorgaans is iedereen voorzien van een mobiele telefoon, maar als je klanten in contact wilt brengen met een medewerker die niet op zijn of haar werkplek is, moet je met mobiele nummers gaan bellen. Niet alleen is dat niet zo praktisch, het bevordert de professionele uitstraling van je bedrijf ook niet. Met VaMo integratie worden de mobiele telefoons in kwestie gekoppeld aan bijvoorbeeld een Xelion telefooncentrale, waardoor ze bereikbaar worden op het vaste nummer van het bedrijf. Dat vergroot zowel je bereikbaarheid als je professionele uitstraling.
Hybride werken faciliteren
In deze tijd willen steeds meer mensen hybride kunnen werken, of met andere woorden: vaker thuiswerken. Veel bezwaren die werkgevers hadden tegen thuiswerken, zijn weggenomen door praktijkervaring gedurende de coronaperiode, en er zijn ook wat interessante voordelen komen bovendrijven die het ook voor bedrijven interessant maken. Maar een bezwaar dat overeind kan blijven, is de bereikbaarheid voor klanten en de professionele uitstraling. Echter, net zoals dat vast-mobielintegratie van pas komt als werknemers op stap zijn voor het werk, komt het ook uitstekend van pas om hybride werken verder te faciliteren. Men is dan immers gewoon thuis te bereiken op het vaste nummer van het bedrijf via de telefooncentrale.
Ook van mobiele telefoons kunnen zien of men in gesprek is
Als telefoontjes middels een telefooncentrale op één punt samenkomen, moeten ze vanaf daar ook doorgezet worden naar de juiste persoon. Met vaste telefonie ‘in huis’ kan men vaak zien of iemand in gesprek is en daarom op dat moment niet bereikbaar is. Als een telefoontje doorgezet moet worden naar een mobiele telefoon, is dat voordeel er normaliter niet. Tenzij je VaMo integratie hebt, want dan kan de receptie altijd zien of je in gesprek bent of niet, zelfs als je buiten de telefooncentrale om rechtstreeks op je mobiele telefoonnummer gebeld bent.
Alle gesprekken kunnen worden opgenomen en gelogd
Gesprekken die op een vaste telefoon binnenkomen, kun je automatisch opnemen en loggen als je dat wilt. Het automatisch opnemen van gesprekken op een mobiele telefoon is zo ongeveer onmogelijk gemaakt de afgelopen jaren. Tenzij je kiest voor VaMo integratie! Dan kun je namelijk wél gesprekken op de mobiele telefoon opnemen en loggen, mits deze via de telefooncentrale lopen. Zo kun je een consequent beleid voeren en alle zakelijke gesprekken vastleggen. De wens om beter bereikbaar te zijn, ook buiten de werkplekken om, komt dat beleid dat niet in de weg te staan.