Amer Sports, het moederbedrijf achter bekende sport- en outdoormerken zoals Arc’teryx, Atomic, Salomon en Wilson, heeft een belangrijke stap gezet in zijn digitale transformatie. Het bedrijf heeft gekozen voor SAP S/4HANA Cloud, private edition via RISE with SAP als nieuw ERP-platform voor het merk Arc'teryx.
De nieuwe cloudoplossing moet Amer Sports helpen om zijn complexe internationale activiteiten beter te stroomlijnen. Met meer dan 13.000 medewerkers in ruim 40 landen had het bedrijf behoefte aan een flexibele en schaalbare oplossing die de verouderde systemen kan vervangen.
Meer ruimte voor groei
Met het vereenvoudigen en standaardiseren van processen wil Amer Sports meer ruimte creëren voor zijn verschillende merken om te groeien. In plaats van aparte systemen per merk, krijgt het bedrijf nu één uniforme digitale basis.
SAP S/4HANA biedt toegang tot geavanceerde technologieën zoals AI, duurzaamheidstracking en realtime data-analyse. Deze mogelijkheden moeten de verschillende merken helpen om sneller te innoveren en beter in te spelen op marktontwikkelingen.
De samenwerking met SAP valt onder het RISE with SAP-programma van de Duitse softwareleverancier. Tegelijkertijd is Amer Sports gestart met de wereldwijde migratie van zijn bestaande SAP ECC-systemen en onderzoekt het bedrijf mogelijkheden voor kunstmatige intelligentie binnen verschillende bedrijfsprocessen.
Data beter benutten
Naast de implementatie van SAP S/4HANA Cloud werkt Amer Sports ook mee als testklant voor SAP Business Data Cloud. Deze nieuwe software-as-a-service oplossing helpt bedrijven om verschillende databronnen te koppelen en beter te benutten.
Als bèta-klant levert Amer Sports waardevolle feedback over hoe deze oplossing kan bijdragen aan datagedreven besluitvorming op wereldwijde schaal.
Meer dan technische upgrade
“Voor ons is dit veel meer dan een technische upgrade”, vertelt Stefan Schubert, senior vice president en CIO group IT bij Amer Sports. “Een schone, gestandaardiseerde ERP-omgeving stelt onze merken in staat sneller te innoveren en beter in te spelen op veranderingen in de markt.”
“Met deze stap beschikt Amer Sports over de wendbaarheid en technologische basis om nieuwe ideeën sneller tot leven te brengen”, zegt Manos Raptopoulos, chief revenue officer voor APAC, EMEA en MEE bij SAP. “Ze laten zien hoe cloud en AI samen een versneller kunnen zijn voor operationele excellentie en merkgroei.”
Meer lezen