Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Amsterdams mediaplatform lanceert mediabureau

30 juli 20183 minuten leestijdInnovatie & Transformatie

Het snelgroeiende mediaplatform VoiceCowboys heeft vandaag een nieuwe dienst gelanceerd. Dankzij de toevoeging van een in-house mediabureau brengt het bedrijf zowel creatieven als marketing- en mediastrategen samen onder één dak.

Niet lang geleden werd er door merken voor iedere vraag een ander bureau aangesproken. Zo lag de creatie van een radiocommercial in handen van een reclamebureau en de media-strategie werd keurig gedaan door een mediabureau. Op online marketing gebied is echter een trend waarneembaar dat steeds meer diensten door merken zelf wordt gedaan, mede dankzij slimme SaaS-marketingtools. Voor ‘offline media’ zoals radio en tv moesten kleinere merken tot vandaag zelf de boer op.

Klassieke mediabureaus

Was het dan allemaal zo slecht geregeld? Consultant Agnes Kiela: “Het oude model werkt prima voor merken met een budget van €100.000 of meer. Maar merken met een budget tussen de €10.000 en €30.000 vallen bijvoorbeeld tussen wal en schip. Voor zo’n budget kan een ‘klassiek’ mediabureau wellicht net een mediaplan opstellen. Gevolg: kleine merken kopen zelf wat in voor de hoofdprijs en regelen nog ergens snel een spotje. Door de magie van radio denkt men nog wel eens dat iedere radiospot direct voor enorme omzetstijging kan zorgen.” 

Impactvol vanaf €10.000

De vraag komt op waarom VoiceCowboys dan wél goedkoper kan werken en haar media-adviezen zelfs gratis kan weggeven. Kiela: “Heel simpel. Wij hebben kant-en-klare formats van onze sterkste en efficiëntste mediaplannen gemaakt. Bewezen effectief én betaalbaar. Deze zijn afgestemd op de iets kleinere maar landelijk opererende doelgroep, denk bijvoorbeeld aan webshops. Hierdoor kunnen wij al landelijk impactvol zijn vanaf €10.000 of zelfs minder, want we hoeven niet steeds een campagne en mediaplan vanaf scratch te schrijven.”

Opvallen in 5 seconden

Dat branding en mediastrategie jarenlang altijd separaat werd geregeld vindt nieuwkomer Kiela bijzonder: “Sommige boodschappen kunnen wij zó opvallend maken, dat een 5 seconden commercial mogelijk is waar iedereen over praat. Aangezien reclamezendtijd nog altijd per seconde wordt verkocht, hoef ik niemand uit te leggen wat de besparing is ten opzichte van een standaard 20 seconden spot. Dat heeft ook direct invloed op hoe slim je de mediastrategie kunt voeren.”

Creatie voor underdogs

Creatie en strategie zijn volgens VoiceCowboys elkaars BFF’s: “In de hoofdstad is Mediabureau Amsterdam – vaak voorzien van een hippe naam – nooit ver weg. Maar je kunt op papier nog zo’n sterk mediaplan laten maken, zonder sterke creatie is kostbare zendtijd weggegooid geld. Ik denk dat we met onze focus op ‘slimme’ radiocommercials en mediaplannen voor underdog merken een mooie aanvulling zullen zijn op de bestaande kleine mediabureaus in Nederland.”

Eerder bericht: Engelse voice-overs ook in Nederland gewild

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Lummelaars veranderen de wereld

    Netwerk, hub, organisaties
    ActueelData & AI

    Ook Amsterdam krijgt eigen ai-hub

    ActueelCarrière

    Grens tussen cio en cto vervaagt

    OpinieData & AI

    Process intelligence: gamechanger voor supply chain-optimalisatie

    Trein, spoor
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nokia moderniseert GSM-R-netwerk Prorail

    AchtergrondCarrière

    Microlearning: leren in minuten in plaats van dagen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs