Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Avit Group borgt haar 7*24 global managed dienstverlening met één operatie

25 november 20213 minuten leestijdInnovatie & Transformatie

Vianen – Avit Group, netwerk integrator en managed service provider, breidt haar wereldwijde managed services organisaties uit. Avit beschikt nu over één operatie met vestigingen in Nederland, de Verenigde Staten en Azië. Avit verkort daarmee de time-to-market van service-aanvragen en optimaliseert de managed dienstverlening en Customer eXperience. Het unieke van de propositie van Avit is dat de service engineers werkzaam zijn voor Avit en in-house zijn opgeleid. Daarmee onderscheidt Avit zich van andere partijen in de markt met vaak een 24/7 managed service veelal georganiseerd vanaf één Netwerk Operating Center locatie (NOC) en/of op basis van een outsource model.

Eén Network Operating Center

Avit verzorgt de dienstverlening middels een ‘Follow the Sun’ methodiek, waarbij de Avit teams, in verschillende tijdzones, samenwerken voor haar klanten. Ronald Kraanen, CEO Avit Group: “De drie geografisch verspreide teams werken samen als één NOC. Dat stelt ons in staat tijdgevoelige service calls sneller en efficiënter af te handelen. Op deze manier kunnen wij onder andere onze internationale klanten in hun eigen tijdzone bedienen. Daarnaast is het nu mogelijk om voor lokale klanten overdag changes of updates in hun tijdzone voor te bereiden en ’s nachts te implementeren via de twee andere teams in andere tijdzones. Simpel gezegd wordt hiermee de mogelijkheid gecreëerd om de klok rond te werken en op continue basis IT-werkzaamheden voor contractklanten te verrichten.”

Operatie in drie continenten

De wereldwijde serviceteams beschikken over engineers die in Nederland getraind zijn en intensief samenwerken met de Avit collega’s in de andere tijdszones. Zo ontstaat er één hecht team, dat opereert vanuit de drie verschillende continenten. De Avit engineers zijn allen goed getrainde professionals en maken gebruik van de – in eigen beheer – ontwikkelde service-applicaties waaronder een volledig nieuw service ticketing systeem. Dit zorgt er onder meer voor dat calls aan het eind van een shift worden overgedragen aan het team in de volgende tijdzone.

Follow the Sun

Marco Remkes, managing partner bij Avit Group: “Het ‘Follow the Sun’ principe is een belangrijke verbreding en verdieping van onze managed dienstverlening, waarmee wij de Customer eXperience fors kunnen verbeteren. Nu al zijn resultaten volop zichtbaar aangezien klanten sneller geholpen worden, de workload optimaal verdeeld wordt en meerdere efficiencyslagen behaald worden. Wij zijn trots op het feit dat we nu beschikken over één organisatie van serviceteams, verdeeld over drie continenten. Deze teams bestaan uit high-end engineers met de hoogste Cisco- en Microsoft-certificeringen. In tegenstelling tot de meeste managed services providers hebben wij eigen engineers aangenomen in onze eigen operatie. Klanten kunnen vanuit alle drie de continenten hoogwaardige kwaliteit verwachten. Avit borgt hiermee een optimale klantbeleving op continue basis.” 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    ActueelOverheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs